۱۳۹۴ اسفند ۱۷, دوشنبه

رهبر اپوزيسيون ايران: همه جناحهاي رژيم ايران در سركوب و تروريسم منافع مشترك دارند».

Javdanehha  جاودانه ها 07.02.2016



مريم رجوي : همه جناح هاي رژيم ايران در سركوب و تروريسم منافع مشترك دارند.

تلويزيون اورينت14/12/94:

 گروه ايران آزاد  كه  بيش از دويست پارلمانتر  اروپايي آنرا تشكيل داده  در مقر

 پارلمان اروپا در  بروكسل اجلاسي را برگزار كرد تا در مورد وضعيت رژيم ايران  و 

سياست هاي آن در داخل و خارج گفتگو شود همايشي كه الهام بر انگيز توصيف

 شد بامشاركت پارلمانتر هاي اروپايي و مسؤلين بلند پايه شوراي ملي مقاومت 

ايران وحضور برجسته شخصيتهاي سوري برگزار شد در اين همايش در مورد 

آخرين رويدادهاي سياسي ، اجتماعي واقتصادي در ايران و نيز دخالت هاي رژيم 

ايران در سوريه و منطقه  گفتگو شد


دولت نوروزي :

رژيم ايران در امورمنطقه بويژه در سوريه دخالت ميكند. اين رژيم تروريست ها و بنياد گرايان را  به اين كشورها صادر ميكند و هزينه  تسليحات روسي كه براي بشار اسد فرستاده مي شود را مي پردازد تا او بتواند مردمش را كشتار كند. مي بايست اين رژيم را متوقف كرد وجامعه جهاني مي بايست روابطش را بارژيم ايران قطع كند تانتواند در اموركشورهاي منطقه دخالت كند
ادامه گزارش  نمايندگان پارلمان اروپا  همچنين در مورد سياست اروپا نسبت به  رژيم ايران  بعد از توافق اتمي  و شروط گسترش روابط با اين رژيم را  به  بحث گذاشتند  تا بعد از اين همايش اين شروط را در جلسه وزراي  اروپا پيشنهاد كنند ، امري كه با خوشبيني شركت كنندگان در همايش روبرو شد /عبدالاحد اسطيفو: خيلي خوشبين هستم  چرا كه ممكن است اروپايي ها  و  گروه دوستان ايران و سوريه  بسياري از كارها را كه در جهت منافع  مردم ايران و سوريه است را انجام دهند/  موسي افشار  : اهميت اين اجلاس بعد از توافق اتمي و بعد از انتخاباتي است كه در ايران  برگزار شد . در اين رابطه پارلمان اروپا نياز داشت كه نظر اپوزيسيون ايران را در مورد انتخابات و وضعيت بعد از توافق اتمي را  بشنود /در حاشيه اجلاس نمايشگاهي نيز در داخل ساختمان پارلمان اروپا گذاشته شده بود كه در آن ميزان نقض حقوق بشر توسط رژيم ايران را نشان مي داد».

رهبر اپوزيسيون ايران: همه جناحهاي رژيم ايران در سركوب و تروريسم منافع مشترك دارند

پرنيوز واير ۱۴/۱۲/۹۴:

 بعد از انتخابات 26فوريه, رهبر اپوزيسيون ايران مريم رجوي اعلام كرد اين انتخابات قلابي و ساختگي است كه به اصلاحات در تهران راه نخواهد برد. او اضافه كرد كه تمامي جناحهاي اين رژيم مذهبي منافع مشترك در سركوب, تروريسم, و غارت ثروت عمومي دارند. 


خانم مريم رجوي اين نكات را در مناسبتي در دفتر مركزي پارلمان اروپا در بروكسل در روز چهارشنبه ابراز داشت. تعداد زيادي از اعضاي ارگان قانونگذاري اروپا از گروههاي سياسي مختلف در اين مناسبت بعدازظهر شركت داشتند. جرالد دپره, عضو پارلمان اروپا از بلژيك و رئيس گروه پارلماني دوستان ايران آزاد رياست اين مناسبت را به عهده داشت كه عنوانش ”سياست اتحاديه اروپا بعد از توافق هسته يي ايران ”بود.


سخنرانان نيز موضوع حقوق‌بشر در ايران تحت رياست جمهوري روحاني و نقش ايران در جنگ داخلي سوريه را مورد خطاب قرار دادند. جارومير استتينا از طرف نمايندگان چك در پارلمان اروپا در استقبال رجوي در پارلمان به او هديه يي داد. رجوي موضوع انتخابات را مورد خطاب قرار داد و گفت: ”اين به‌اصطلاح انتخابات بدون حضور هيچ گروه اپوزيسيوني برگزار شد. در حقيقت اين مسابقه بين مقامات كنوني و سابق مسئول شكنجه و اعدام بود”. ....
آنته آ مكينتاير نماينده پارلمان اروپا از حزب محافظه‌كار انگلستان, روي حقوق‌بشر و حقوق زنان تأكيد كرد كه بايد معيار اصلي اروپا براي تصميم بر سر سياستش در مقابل رژيم ايران باشد. ....مكينتاير با اشاره به مريم رجوي سخنراني اش را اين‌گونه به پايان برد: ”اين چيزيست كه خانم مريم رجوي در اولين روزي كه روحاني به قدرت رسيد گفت. اروپا بايد به اين نكات گوش فرا دهد و آنها را به اجرا در آورد. در حالي كه خانم رجوي الهام مردم ايران بوده است كه خواهان دموكراسي هستند, ما پشت او مي ايستيم”.
....نماينده پارلمان اروپا از استوني, تونه كلام ابراز موافقت كرد كه رژيم ايران اخيراً تغييري نكرده است و اين كه تغيير از داخل اين رژيم حادث نخواهد شد. ....پاتريك كندي, نماينده سابق كنگره از حزب دموكرات از راد آيلند  و فرزند سناتور سابق ادوارد كندي از آمريكا سفر كرد تا در اين جلسه شركت كند. در اين جلسه, او انتخابات ايران را به‌عنوان يك مضحكه رد كرد و از مقاومت ايران اعلام پشتيباني كرد. او گفت سيل پناهندگان از سوريه نتيجه نسل كشي رژيم ايران در آن‌جاست.

عطف به بحران سوريه, رجوي گفت: ”رژيم ايران ازپولي كه بعد ازلغو تحريمها از غرب به‌دست مي‌آورد براي خريد سلاحهاي پيشرفته براي رژيم اسد استفاده مي‌كند. تسليحاتي كه بعد ازآن براي قتل مردم سوريه به‌كارمي‌رود وموجي ازپناهندگان را به همين كشورهاي غربي گسيل مي‌دارد”. اوفراتر ازاين گفت: ”راه‌حل تراژدي سوريه, بحران عراق, و بي ثباتي در خاورميانه فقط بعد از اخراج سپاه پاسداران ازاين كشورها يافت مي‌شود. ....نماينده ائتلاف ملي انقلاب سوريه و نيروهاي اپوزيسيون بر اين تأكيد كرد كه اگر به‌خاطر حضور رژيم ايران و سپاه پاسداران نبود, بشار اسد سالها پيش سرنگون شده بود. خانم رجوي موضع ضعيف اتحاديه اروپا در نقض حقوق‌بشر در ايران و چشم پوشي بر نقش ايران در قتل‌عام مردم سوريه را تقبيح كرد. او هشدار داد كه: ”ناتواني در تصويب يك سياست قاطع در مورد نقضهاي حقوق‌بشر در ايران, آخوندها را براي دنبال كردن پروژه بمب سازيشان تشجيع مي‌كند كه جنگ‌طلبيشان را در سرزمينهاي خارجي, و به‌خصوص نسل كشي مردم سوريه را افزايش دهند” ».