۱۳۹۴ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

كميته امداد پزشكي مجاهدين خلق در ليبرتي

Javdanehha  جاودانه ها   09.02.2016



2ميليون و362هزار دلار هزينه هاي خدمات درماني

ساكنان ليبرتي در محاصره ضد انساني پزشكي در سال2015




كميته امداد پزشكي مجاهدين خلق قرارگاه ليبرتي17/11/94 :


«كميته امداد پزشكي مجاهدين در ليبرتي هزينه هاي درماني مجروحان و بيماران در سال2015  را در شرايط محاصره ضد انساني پزشكي و حمله سنگين موشكي به اطلاع هموطنان مي رساند.
آخرين حمله موشكي در 7 آبان 1394 به ليبرتي؛ 24شهيد و صدها مجروح و مصدوم شامل 25مورد نقص عضو بر جاي گذاشت. اين حمله با انهدام و تخريب بسياري از اماكن و امكانات و حدود 10ميليون دلار خسارت مادي از جمله تخريب و انهدام بخشي از امكانات درماني و دارويي همراه بود.
جمع مخارج خدمات درماني ليبرتي در سال2015 به 2ميليون و 362هزار و 980دلار بالغ مي شود. اين هزينه ها، شامل درمان و دارو و مواد اوليه پزشكي و دندانپزشكي  وهزينه عمل هاي جراحي در بيمارستان هاي عراقي و نيز خدمات تخصصي شوراي پزشكان ليبرتي است.
هزينه هاي پرداخت شده امداد پزشكي بطور مستقيم يا غير مستقيم توسط هموطنان و ياران اشرف نشان در داخل و خارج ايران و رئيس جمهور برگزيده مقاومت تامين شده است. كميته امداد پزشكي مجاهدين در ليبرتي صميمانه ترين سپاس ها و تشكرات خود را در اين خصوص به مشتاقان آزادي ميهن و پشتيبانان رزمندگان آزادي مردم ايران تقديم مي كند.
به دليل عدم دسترسي آزادانه به خدمات پزشكي در حال حاضر در مجموع 782مجاهد خلق شامل 125خواهر مجاهد و 657برادر مجاهد در انتظار مداوا و معالجات تخصصي پزشكي قرار دارند.  در سال2015 ميلادي به خاطر انواع و اقسام محدوديت ها و خطرات، بطور متوسط روزانه 3بيمار از ليبرتي براي درمان به مراكز پزشكي بيروني رفته اند.
اين در شرايطي است كه صدها بيمار و مجروح از ليبرتي با هزينه هاي فوق العاده زياد به خارج اعزام شده اند و مخارج بستري شدن و عمل هاي جراحي آنها در بيمارستانهاي كشورهاي مختلف بدون برخورداري از حق بيمه، بسيار سنگين بوده است.
سياست ادامه دار محاصره پزشكي در ليبرتي و محروم كردن عمدي مجاهدين از دستگاهها و تجهيزات پزشكي خودشان در اشرف، سياست ضد انساني ديكته شده از سوي فاشيسم ديني حاكم بر ايران است. مقاومت ايران، ادامه اين سياست ننگين در سال2015  را در اطلاعيه هاي متعدد  از جمله اطلاعيه هاي دبيرخانه شورا در 13ژانويه 2015، 22ژانويه ، 30ژانويه، 4فوريه، 15آوريل، 2مه ، 18مه، 17اوت ، 24اوت، 11سپتامبر و نيز اطلاعيه هاي پس از حمله موشكي 29 اكتبر 2015؛ بارها و بارها خاطر نشان كرده است.  
در محاصره ضد انساني پزشكي كه يك جنايت آشكار و مستمر عليه بشريت و نقض همه قوانين و كنوانسيونهاي بين المللي است و از سال2009 توسط مالكي تحميل شده  تاكنون 27مجاهد خلق جان باخته اند. بدون ترديد شهادت اغلب آنها در صورت دسترسي به خدمات پزشكي، اجتناب پذير بود. مجاهداني كه در سال2015 اساساً بخاطر همين محاصره جان باختند، عبارتند از: مهين افضلي، اصغر شريفي، علي سالاري، جلال عابديني، هادي تعالي، عبدالعلي قنبري.
كميته امداد پزشكي مجاهدين در ليبرتي بار ديگر با توجه به تعهدات مكتوب و مكرر دولت آمريكا و ملل متحد در قبال امنيت و سلامت ساكنان ليبرتي، خواهان پايان دادن به اين محاصره ضد انساني و دسترسي آزادانه و بي قيد و شرط ساكنان به كلية خدمات پزشكي و درماني و  انتقال دستگاهها و تجهيزات ضروري از اشرف به ليبرتي است. 17 بهمن 1394 (6 فوريه 2016)
مسئول كميته: زهره بني جمالي / شوراي پزشكان: دكترناهيد بهرامي- دكترطيبه فروغي - دكترجواد علوي- دكتر يحيي كمالي
دكترحسن جزايري- دكتر صالح اسحاق تبار - دكتر عباس شاهي- دكتر مهدي كلوشادي- دكتر مسلم زاهدي - دكتر جليل اَرسي
نمايندگان اعزامي شوراي پزشكان وكميته امداد در آلمان و آلباني: دكتر هادي مدقالچي- دكترخديجه آشتياني -ميركاظم حسيني».