۱۳۹۲ شهریور ۲۲, جمعه

صدای سخنگوی وزارت به اصطلاح حقوق بشر عراق که گروگانگيری ۷مجاهد اشرفی توسط نيروهای امنيتی دولت عراق را تأييد ميکند


ـ خبررسانی هراسان وزارت اطلاعات آخوندها در مورد بازداشت7تن از اعضای مجاهدين توسط حکومت عراق و پرهيز از قبول انتقال آنها به ايران
سخنگوی وزارت به اصطلاح حقوق بشر عراق «کامل امين» روز پنجشنبه 21شهريور (12سپتامبر)
در گفتگو با راديو عراق آزاد ضمن اظهاراتش راجع به انتقال 42مجاهد اشرفی به ليبرتی راجع به هفت گروگان ربوده شده اعلام کرد اين افراد در جريان انتقال، به نيروهای امنيتی حمله می کنند.
به اين خاطر اقدامات قانونی در مورد آنها اتخاذ شده و موضوع چيزی بيش از اتخاذ اقدامات قانونی نيست. اين مسائل هميشه تحت نظر و مسئوليت قوه قضاييه است. سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق که صدايش از راديو عراق آزاد مطلق به آمريکا پخش شد گفت:(براى مشاهده روى تصوير كليك كنيد)
سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق: حدود 42نفر به قرارگاه حريه منتقل شدند که در بغداد در نزديک فرودگاه بين المللی بغداد است. برای شناختن مسائل اين موضوع تحقيقات اتمام خواهد شد. اما در مورد قضيه بازداشتها و توقيف اين افراد جريان انتقال به نيروهای امينتی حمله می کنند به اين خاطر اقدامات قانونی در مورد آنها اتخاذ شده و موضع چيزی بيش از اتخاذ اقدامات قانونی نيست. اين مسائل هم هميشه تحت نظر و مسئوليت قوه قضاييه است.
راديو عراق آزاد که متعلق به آمريکا است و سالهاست به زبان عربی برای عراق برنامه پخش می کند عيناً همين خبر را در سايت خود منتشر کرد.
سايت راديو عراق آزاد: "21شهريور 92ساعت16 و 37دقيقه: اعضای سازمان مجاهدين خلق قرارگاه اشرف را ترک کردند.
باقيمانده اعضای سازمان اپوزيسيون مجاهدين خلق در قرارگاه اشرف در استان ديالی در پی کشته شدن حدود 50تن از آنها در هفته قبل اين قرارگاه را ترک کردند. سازمان مجاهدين نيروهای امنيتی عراق را به اين کشتار متهم کرد. در حالی که مقامهای عراقی دست داشتن در اين اقدام را تکذيب و اعلام نمودند که يک نزاع داخلی در داخل اين قرارگاه منجر به اين تعداد قربانی شده است. قابل ذکر است که در اقدامی که با استقبال وزارت خارجه آمريکا مواجه شد 42تن از اعضای اين سازمان به قرارگاه آزادی در نزديکی فرودگاه بغداد منتقل شدند. در حالی که سازمان مجاهدين اعلام کرد که هفت تن از اعضای اين سازمان در جريان اين انتقال ربوده شده اند، کامل امين سخنگوی وزارت حقوق بشر اعلام کرد که نيروهای امنيتی اين افراد را به علت حمله بر عليه خودشان دستگير کرده اند".
به اين ترتيب پس از 11روز تکذيب وزارت حقوق بشر عراق ناگزير مسئوليت ربودن 7عضو سازمان مجاهدين خلق ايران را پذيرفت و اعلام کرد هفت عضو مفقود مجاهدين در بازداشت نيروهای امنيتی هستند. اما از فرط درماندگی علت دستگيری آنها را حمله به نيروهای امنيتی ذکر کرد. اين در حالی بود که در روزهای گذشته هفت گروگان با لباسهای آبی رنگ زندان در مقر لشکر موسوم به لشکر طلايی مالکی که مردم عراق آن را لشکر کثيف نام گذاری کرده اند ديده شده بودند.