۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه

فراخوان براي اقدام بين المللي يك ماه بعد از حمله نيروهاي مالكي به اشرف

فراخوان براي اقدام بين المللي يك ماه بعد از حمله نيروهاي مالكي به اشرف

تاریخ ایجاد در 09 مهر 1392
پرینت
اطلاعيه مطبوعاتي استرون استيونسون- 30 سپتامبر 2013
گزارش در باره قتل عام اول سپتامبر در اشرف
فراخوان براي اقدام بين المللي
يك ماه از حمله جنايتكارانه اول سپتامبر به كمپ اشرف توسط نيروهاي امنيتي عراقي ميگذرد اطلاعات موثقي وجود دارد كه نشان مي دهد اين حمله به دستور نخست وزير عراق نوري المالكي به درخواست حاميان وي در رژيم ايران انجام شده است. با اينکه يك جنايت بزرگ عليه بشريت است، اما متاسفانه ملل متحد و دولت آمريكا و اتحاديه اروپا و بويژه كشورهاي اصلي آن مانند انگلستان، فرانسه و آلمان، تقريبا كاملا پاسيو بوده اند و اقدامي عليه اين جنايت فجيع و عاملان آن انجام نداده اند.
سكوت در قبال هر جنايتي غير قابل قبول است، اما در قبال جنايتي كه جريان دارد و يا احتمال تكرار آن ميرود، جرم مضاعف است. حمله به اشرف از اين دسته جنايات است. 7گروگان همچنان در دست نيروهاي عراقي و در معرض استرداد به ايران قرار دارند. احتمال حمله به ليبرتي جايي كه 3000 عضو ديگر سازمان مجاهدين زندگي ميكنند يك تهديد واقعي در حال حاضر مي باشد.
1-                 گزارشهاي دقيق شوراي ملي مقاومت ايران هيچ ترديدي باقي نميگذارد كه نيروهاي عراقي به اشرف حمله كرده و 7 گروگان را هم آنها ربوده اند و هم اكنون نيز در اختيار اين نيروها و تحت كنترل نخست وزيري عراق در بغداد قرار دارند. هيچ توضيح قابل قبول ديگري نه از سوي دولت آمريكا و نه از سوي سازمان ملل داده نشده و دولت عراق هم اطلاعات منتشر شده از سوي شوراي ملي مقاومت را تكذيب كرده و هر گونه دخالت در كشتار يا گروگان گيري را منكر مي شود.
2-                 طبق اطلاعات شوراي ملي مقاومت، دستور اين كشتار از سوي آيت الله  خامنه اي، رهبر عالي رژيم ايران كه يك دشمن قسم خورده سازمان مجاهدين هست، به دولت عراق ابلاغ شده بود. قاسم سليماني فرمانده نيروي تروريستي  قدس روز سه شنبه 5 شهريور  زمان بندي حمله را در جلسه ويژه اي در دفتر نخست وزيري در بغداد به مالكي ابلاغ كرد.چها روز بعد جلسه اي متشكل از فرماندهان ارشد ارتش و پليس عراق از جمله فرمانده نيروي زميني و فرمانده پليس ديالي عمليات را هماهنگ كردند. ساعت 12 شنبه شب 9 شهريور سرلشكر جميل شمري، فرمانده پليس ديالي كه دستورات خود را مستقيما از دفتر مالكي دريافت ميكند به اشرف رفت و نيروهاي مهاجم متعلق به”لشكر طلايي” مالكي تحت نظارت او به محل عمليات منتقل شدند.
3-                  سي ان ان روز اول سپتامبر به نقل از «دو تن از مقامات وزارت كشور عراق» گزارش داد « بعد از چندين دور شليك خمپاره، نيروهاي امنيتي به كمپ اشرف حمله كردند. اين مقامات گفتند در اين حمله تلفاتي بوده است ولي جزئيات بيشتري نميتوانند بدهد». رويتر نيز در همين روز به نقل از ”دو منبع امنيتي عراقي» نوشت ارتش و نيروهاي مخصوص بر روي ساکنان آتش گشودند. رويتر افزود اين منابع امنيتي «بر اين باورند که ساکنان مسلح نبودند». كاملا مشخص است كه اين گزارشات خودبخودي قبل از صدور دستورات توسط مالكي كه كسي چيزي نگويد يا هر اطلاعاتي درباره حمله را انكار بكند، داده شده بود.
4-                 در همين روز علوي وزير اطلاعات ايران نيز اين نظر را ابراز كرد كه نيروهاي عراقي دست به اين حمله زده بودند. و علوي در يك بريف دولتي گفت  كه « مدتهاي مديدي بين دولت عراق و کساني که پادگان اشرف را در تصرف دارند مسائلي مطرح بود که در اين باره همواره اين افراد با حاکميت عراق مقابله مي کردند اين احتمال وجود دارد که در اين مورد حاکميت عراق ناگزير شده است تا با تروريست هاي ساکن در پادگان اشرف مقابله کند». اين خبر كه هم توسط خبرگزاري مهر وزارت اطلاعات و خبرگزاري قدس سپاه پاسداران درج شده بود ساعاتي بعد از اين خبرگزاريها به طور عجولانه اي  حذف شد.
5-                 در باره 7 گروگان نيز شوراي ملي مقاومت ايران اعلام كرد، پس از دستگيري توسط دو خودروي متعلق به ساكنان به شمال اشرف منتقل شدند و از آنجا با هفت خودرولندكروز دولتي سياه رنگ شيشه دودي محلي در منطقه سبز بغداد كه خاص نخست وزيري است منتقل شدند و پس از دو يا سه روز به زندان لشكر طلايي در فرودگاه برده شدند. آنها  يكشنبه 22 سپتامبر به زندان موسوم به شرف در منطقه سبز، پشت ساختمان نخست وزيري كه تحت مسئوليت پسر مالكي، احمد است منتقل شدند. اين يك زندان وحشتناكي است كه معمولا براي افراد متهم به تروريزم استفاده مي شود و كمتر كسي زنده بيرون مي آيد. بعد از اين جابجايي دولت عراق سازمان ملل  اجازه داد تا براي بازديد به مقر لشگر طلايي رفته و همه جا از جمله زندان هاي آن و دفتر ثبت آنها را چك كنند و ببينند اين افراد در اين محل نيستند !  
6-                 كامل امين سخنگوي وزارت حقوق بشر عراق روز 21 شهريور ( 12 سپتامبر)  اعلام كرد ”نيروهاي امنيتي اين افراد( 7 گروگان) را به‌علت حمله بر عليه خودشان(نيروهاي  امنيتي) دستگير كرده‌اند”.( راديوي عراق آزاد 12 سپتامبر 2013). تلويزيون بلادي متعلق به دولت عراق  در روز 13 شهريور اعلام كرد كه « - نيروهاي امنيتي عراق در حال بازجويي از تعدادي از اعضاي سازمان خلق ايران براساس اتهاماتي در رابطه با دست داشتن در مسائل تروريستي ميباشند. يك منبع مسئول امنيتي گفت كه مقامات 7تن از اعضاي اين سازمان را به دلايل قضايي بازداشت كرده اند.». اين موضوع چند روز بعد توسط خانم اشتون نيز تاييد شد و درنامه 19 سپتامبر نوشت”ما دلايلي داريم كه باور كنيم كه 7 تن از ساكنان كمپ در نزديكي بغداد در اسارت به سر مي برند و اينكه ريسك قابل توجهي وجود دارد كه آنها به ايران فرستاده بشوند“.
7-                 UNHCR در اطلاعيه 13ستامبر و اظهارات سخنگويش اعلام كرد”بر طبق گزارشهاي رسيده به كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد هفت تن از افرادي كه سابقا ساكن كمپ عراق جديد بوده اند، ودر اول سپتامبر از كمپ ناپديد شده اند، در جايي در عراق نگهداري ميشوند و درخطر اين هستند كه بر خلاف اراده خودشان به ايران بازگردانده شوند. اين هفت تن همه براي كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد بعنوان پناهجويان شناخته شده اند، واين ارگان اميدوار است كه فرصت مصاحبه با آنها را داشته باشد“.
8-                 مقامات رژيم تهران چند روز پس از اين جنايت بزرگ به مثابه قدرداني با گرمي تمام از وزير دفاع و فرماندهان ارتش عراق بخصوص نيروي زميني اين كشور، علي قيدان كه بر اين عمليات نظارت داشت استقبال كردند. علي قيدان ازسوي دادگاه اسپانيا بخاطر نقشش در كشتار 8 آوريل 2011 اشرف احضار شده است.
9-                 هدف عراق از انكار وجود گروگانها بسيار روشن است. هم ميخواهد دست باز براي شكنجه و اذيت و آزار آنها داشته باشد و هم ميخواهد هر زمان كه خواست آنها را به رژيم ايران تحويل دهد و در عين حال عواقب جنايت بزرگ عليه بشريت در اول سپتامبر دامن گيرش نشود. اما آنچه غير قابل فهم است، سكوت و عدم پيگيري فعال اين موضوع از سوي آمريكا و ملل متحد است. من بخشي از نكات فوق را پيش از اين به اطلاع وزير خارجه جان كري و دبر كل  بانكي مون رسانده ام. من مطلعم كه شوراي ملي مقاومت جزييات بسيار زيادي را با ملل متحد و آمريكا درباره اين حمله در ميان گذاشته است.
10-            تا آنجا که به آمريكا بر ميگردد يادآوري سه نكته در اينجا ضروري است
اول اينكه پيش از اين بارها رژيم ايران و عوامل عراقي اش دولت آمريكا را با اطلاعات غلط فريب داده اند.
دوم  رابطه با امور اطلاعاتي درباره ايران، آمريكا بايد اعتراف كند كه اطلاعات ارائه شده توسط شوراي ملي مقاومت ايران به مراتب قابل اتكا تر از سرويس هاي اطلاعاتي آمريكاست. عليرغم داشتن  تكنولوژي پيشرفته در جمع آوري اطلاعات، امريكا قادر نبود تا اطلاعات درستي درباره فعاليت هاي  تسليحات اتمي ايران جمع بكند. اكثر اطلاعات در اينرابطه و نقش مستقيم رژيم ايران در فعاليت هاي تروريستي در واقع توسط سازمان مجاهدين و شوراي ملي مقاومت ايران افشا شده بودند.
سوم- به امريكا بايد هشدار داده شود كه اگر به عمد ترجيح ميدهد كه از اطلاعات غلط استفاده كند تا از وظيفه خود شانه خالي كند و يا دولت مالكي را در درد سر نياندازد، اين يك سابقه بسيار خطرناك ايجاد خواهد كرد كه مردم آمريكا و جهان اين را بر پرزيدنت اوباما و سكرتري كري نخواهند بخشيد.
11-            در زمينه تحقيقات درباره اول سپتامبر بعد از يك ماه هيچ قدمي در اين زمينه برداشته نشده است. اين چندان تعجب آور نيست چون دبير كل سازمان ملل بانكي مون از دولت عراق خواسته است تا يك تحقيقات كامل را انجام بدهند و عاملان آن مورد حسابرسي قرار بگيرند. از يك قاتل اين را خواستن كه درباره قتلي كه خودش مرتكب شده است تحقيق بكند، بسيار بعيد است كه منجر به يك محكوميت بشود !  
12-            با توجه به نكات فوق من بار ديگر مصرانه خواهان موارد زير هستم:
a-                 دولت آمريكا و ملل متحد سريعا و بطور سرزده زندانها و محلهايي راكه شوراي مقاومت ايران در مورد نگهداري گروگانها معرفي كرده است بازديد كنند.
b-                 دبيركل ملل متحد، يا كميسر عالي حقوق بشر هر چه سريعتر تحقيقات مستقل خودشان را در باره جنايت اول سپتامبر در اشرف شروع كنند. اين تحقيقات بايد بدور از دخالت دولت عراق باشد.
c-                  دولت آمريكا و اتحاديه اروپا و ملل متحد بايد از دولت عراق بخواهند بلادرنگ 7 گروگان را بلافاصله و بدون هيچ پيش شرطي آزاد كند و الا روابط اقتصادي و سياسي آنها با عراق تحت تاثير قرار خواهد گرفت
d-                 موضوع حفاظت ساكنان ليبرتي همچنان يك منبع نگراني بزرگ است. ملل متحد، بايد ناظران و نيروهاي كلاه آبي خود را هر چه سريعتر در ليبرتي مستقر كند تا حفاظت ساكنان را تامين كنند.
e-                 اگر ملل متحد در مورد تامين هزينه هاي تحقيقات و نظارت و كلاه آبي مشكل بودجه دارد، من هر اقدامي را خواهم كرد تا اتحاديه اروپا را تشويق به تامين هزينه هاي ضروري بكنم.
f-                   عدم پذيرش ساكنان ليبرتي در كشورهاي اروپايي مايه شرم است. بيش از 900 تن از ساكنان پناهنده كشورهاي اروپايي بوده اند، ما از كشورهاي اروپايي بويژه انگلستان، فرانسه، آلمان و ايتاليا ميخواهيم هر چه سريعتر بخش قابل توجهي از اين افراد را در خاك خودشان بپذيرند. حضور بيشتر آنان در عراق آنها را در معرض حملات و كشتار هاي بعدي قرار خواهد داد.
استرون استيونسون
رئيس گروه دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا
- See more at: http://www.hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=44538:2013-10-01-18-47-05&catid=21:2010-01-17-21-49-36&Itemid=366#sthash.mJgkXnGk.dpuf