۱۳۹۲ شهریور ۲۱, پنجشنبه

گروه ائي پي پي در پارلمان اروپا خواهان آزادي سالم گروگانهاي كمپ اشرف كه در بازداشت دولت عراق قرار دارند گرديد




سايت گروه ائي پي پي پارلمان اروپا 19/6/92

10سپتامبر 2013 - سايت گروه ائي پي پي - ساعت خبر 1745 بوقت بغداد -
گزارشاتي دريافت شده است كه هفت گروگان گرفته شده از كمپ اشرف در عراق در طي كشتار اول سپتامبر قرار است در چند روز آينده به ايران مسترد گردند. اين هفت نفر شامل شش زن و يك مرد در طي حمله‌يي كه منجر به كشته شدن 52نفر و زخمي شدن بسياري ديگر گرديد صورت گرفت. آنها در حال حاضر در نزديكي فردوگاه بغداد نگهداري مي‌شوند و از زمان به گروگان گرفته شدن در اعتصاب غذا به‌سر مي‌برند.
استرداد آنها به ايران منجر به شكنجه و مرگ آنها خواهد شد. اين گروگانها افراد تحت حفاظت تحت كنوانسيون چهارم ژنو مي‌باشند و در انتظار بازاسكان در كشورهاي سوم هستند.
آلخو ويدال كوادراس گفت ”من در مورد سرنوشت اين گروگانها و هم‌چنين در مورد عدم وجود حفاظت در هر دو كمپ [اشرف و ليبرتي] عميقاً نگران هستم، چرا كه ساكنان را در مقابل حملات بيشتر آسيب‌پذير مي‌كند. من از رهبران اروپائي، سازمان ملل و دولت ايالات متحده مي‌خواهم تا خواهان يك تحقيقات كامل در مورد اين جنايت و از دولت عراق خواستار آزادي سالم اين گروگانها و تضمين حفاظت سازمان ملل براي هر دو كمپ تا زماني كه تمامي ساكنان بازاسكان شوند، گردند”.
كميته‌هاي در ارتباط:
آ اف ائي تي AFET
عراق، خوزه ا. سنچز - نيرا Iraq، José Ignacio Salafranca Sánchez - Neyra
روابط خارجي، آلخو ويدال Alejo Vidal - Quadras، foreign affairs
گروه ائي پي پي EPP Group با 275 عضو از 27 كشور عضو اتحاديه اروپا با فاصله زياد بزرگترين گروه سياسي در پارلمان اروپا مي‌باشد.