۱۳۹۲ شهریور ۲۲, جمعه

پيوند حلقه های بحران

نمايش جمعهٴ رژيم در تهران: نمايشگاه بحرانهای گريبانگير آخوندها

نمايش جمعهٴ 8 شهريور رژيم در تهران، به نمايشگاه بحرانهايی تبديل شد که آخوندها را از همه طرف محاصره کرده اند. آخوند صديقی از امام جمعه های نمره موقت خامنه ای،
حلقه های مختلف زنجيرهٴ اين بحرانها را بر شمرد؛ از وحشت آخوندها نسبت به وضعيت سوريه، پيامدهای شکست بنيادگرايی اسلامی در مصر و وضعيت بحرانی نوری مالکی در عراق و در يک کلام بحران شديد منطقه يی تا ادامه جنگ قدرت بر سر تکميل کابينهٴ آخوند روحانی و
نياز مبرم خامنه ای به تعيين وزيرانی که بتوانند در حوزه جوانان و دانشگاهها، سرکوب و ارعاب را افزايش دهند تا مبادا يک وقت بر اثر شعار «اعتدال» و آمدن وزيرانی که اهل چنين شعاری باشند، مهار حوزه جوانان از دست ولايت در برود و نظام از مرز سرخ قيام عبور کند.
آخوند صديقی از عواقب جنايت شيميايی ديکتاتور دمشق که با هدايت و به فرمان رژيم ولايت انجام شد، تحت عنوان «فاجعه» به شدت ابراز وحشت کرد و با تکرار حرفهای خامنه ای گفت «حمله به سوريه... جرقه يی است به يک انبار باروت» که «منطقه را با آتش مواجه» می کند. البته هر چند او واژه «منطقه» را به زبان می آورد، اما مشخص است که ترس و وحشت رژيم از انبار باروتی است که صدای انفجارش از تهران و همهٴ شهرهای ايران بلند خواهد شد. کما اين که خودش قبل از پرداختن به مسألهٴ سوريه، در مورد سه وزير باقی ماندهٴ کابينهٴ روحانی خط و نشان کشيد و گفت که آن وزرا بايد «مناسب» باشند و هيچ باندی نسبت به آنها «حساسيت» نداشته باشد و دغدغه اين وزرا بايد «دين و اخلاق و علم» باشد. منظور او از دين، سرسپاری به لايت؛ منظورش از «اخلاق»، سکوت گورستانی در سايهٴ تشديد سرکوب و منظورش از «علم» هم فعاليتهای هسته يی است. يعنی دانشگاهها، به گورستانی باشند در خدمت فعاليتهای هسته يی تبديل شوند.
البته ابراز وحشتی که در نمايش جمعه بارز شد، اين روزها سر تا پای نظام ولايت را فراگرفته است؛ تا جايی که حتی آخوند روحانی و ظريف، «تعامل مدارترين!» وزير او مجبور شده اند با کنار گذاشتن همهٴ ژستهای اعتدال نمايانه، در تهديدهای تروريستی بر سر سوريه با خامنه ای همراه شوند.
پايان "ماه عسل" تعامل دولت اعتدال گرا با غرب
فلاحت پيشه عضو پيشين مجلس ارتجاع در روزنامه حکومتی آرمان، نوشت: «به نظر می رسد حمله آمريکا به سوريه، پايان ماه عسل رابطه خوب ايران و غرب باشد». روزنامه حکومتی جمهوری هم خواستار «بازنگری در سياستهای خارجی» رژيم در مورد سوريه شد. اين يعنی ارائهٴ احتياط آميز و تلويحی جام زهر منطقه يی به خامنه ای. اين زمزمه ها با نزديک شدن کابوس سرنگونی بشار اسد از درون رژيم برخاسه است. صاحبان اين صداها فعلاً حرف خودشان را در پردهٴ عباراتی مثل «ديپلوماسی هر چه فعال تر» و «ضرورت تغيير»، مطرح می کنند.
برجسته شدن پيوند همهٴ بحرانهای رژيم بر اثر شتاب تحولات
نتيجه اين که شتاب تحولات که حاصل جنايت بزرگ خود رژيم آخوندی در سوريه است، به شيخ اعتدال نما مهلت اين را نداد که سر فرصت بساط فريب در موضوع اتمی را پهن کند و در مذاکرات تلاش کند طرف حسابهای خارجی رژيم را فريب دهد تا شايد راهی برای خروج از بن بستها بيابد. تحولات سوريه همهٴ بحرانها را همزمان فعال کرده و پيوند آنها را زنده و برجسته کرده است.
دو راه در برابر خامنه ای: جام زهر همه جانبه يا تشديد رويارويی و انقباض
اکنون بيش از پيش روشن است که خامنه ای دو راه بيشتر ندارد: يکی نوشيدن جام زهر، آن هم نه فقط در زمينه اتمی که بلکه همچنين در زمينه منطقه يی و اجتماعی. و راه حل دوم هم استمرار و تشديد سياست رويارويی و انقباض است. شتاب تحولات زمان تعيين تکليف و تصميم نهايی برای خامنه ای را نزديک کرده است. تصميم اين که کدام جاده را ادامه بدهد؟ جام زهر بنوشد يا مسير رويارويی و انقباض را برگزيند. البته هر دو راه به سرنگونی رژيم آخوندی منجر خواهد شد.