۱۳۹۶ فروردین ۱۷, پنجشنبه

زندگينامه ابراهيم رئيسي جلاد ملاها

Javdanehha      جاودانه ها

زندگينامه ابراهیم رئیسی


ابراهیم رئیسی کیست؟
ابراهیم رئیسی متولد ۱۳۳۹ است. از سال‌های نخست تاسیس رژیم ملاها وارد دستگاه قضایی شد. وي در 18 سالگي کار خور را بعنوان داديار کرج و در 19 سالگي بعنوان دادستان دادگاه انقلاب کرج شروع کرد. 
وی در دهه شصت و در مقام جانشین دادستان تهران، يكي از چهار نفري بود كه خميني براي اجراي فرمانش براي قتل عام مجاهدين در سال 1988 منصوب كرد. در اين قتل عام 30 هزار زنداني سياسي اعدام شدند. در یک نوار صوتی که بعد از ۲۸ سال چند ماه قبل افشا شد، منتظري جانشين وقت خميني حدود 20 روز پس از شروع اين قتل عام در ملاقات با هيات مرگ در تهران از جمله رييسي به آنها گفت كه اين اعدامها بزرگترين جنايت جمهوري اسلامي است و. . . در اين ملاقات منتظري از اعدام زنان باردار و دختران 15ساله در جريان اين قتل عام صحبت ميكند. مخاطبین در این دیدار اعدام های دسته جمعی را مورد تایید قرار دادند. بعدها فاش شد كه رييسي فعال ترين و بيرحم ترين عضو اين كميته بوده است. ديالوگهايي نوار صوتي ملاقات با جانشين خميني نيز همين حقيقت را نشان ميدهد
ابراهیم رئیسی که نايب رييس مجلس خبرگان نظام است، پس از آغار رهبری علی خامنه‌ای در سال ۱۳۶۸، دادستان تهران شد و تا ۵ سال در این سمت حضور داشت. وی از سال ۱۳۷۳ تا یک دهه پس از آن رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود.  
وی در سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۹۹۳ معاون قوه قضاییه بود.
از سال ۱۳۹۱، در حالیکه پست معاونت را داشت وی با حکم خامنه‌ای دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت است.
از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ دادستان کل کشور بود.  
در پی مرگ واعظ طبسی، خامنه ای ابراهیم رئیسی را در سال ۱۳۹۴ بعنوان مسئول آستان تولیت قدس رضوی منصوب کردکه یکی از قدرتمندین مراکز سياسي و اقتصادي رژیم آخوندی با سرمایه کلان است.

                               ۹۱۱- 17فروردين 1396