۱۳۹۶ فروردین ۲۶, شنبه

ديدار سناتور مک‌کین با مريم رجوي در تيرانا

Javdanehha      جاودانه ها

ملاقات سناتور مك‌كين و مريم رجوي وديدار سناتور مک‌کین با مجاهدين اشرفي در تيرانا

سناتور مک‌کین خطاب به مجاهدین:‌ «شما نمونه‌یی براي کسانی هستید که در سراسر جهان براي آزادي مبارزه می‌کنند»
مریم رجوی: در حالی‌که رژیم غرق در بحرانهای عمیق است ما بیش از هر زمان دیگر به هدف آزادی نزدیک هستیم




روز جمعه، 25 فروردين 1396(14 آوريل 2017)، سناتورجان مك‌كين رئیس كميته قواي مسلح سناي آمريكا با مریم رجوی، در تيرانا ديدار و پيرامون آخرين تحولات در ايران و مداخلات جنايتكارانه رژيم ايران در منطقه و چشم‌اندازهاي آينده ديدار و گفتگو كرد. 

مریم رجوی در اين ديدار، ضمن قدرداني از تلاشهاي بي‌شائبه سناتور مک‌کین در حمايت از مجاهدان اشرفي و انتقال آنها به خارج از عراق گفت: امروز در مورد نقش مخرب رژيم آخوندي در منطقه اجماع وجود دارد و ترديدي نيست كه فاشيسم ديني حاكم بر ايران، منشا اصلي جنگ و ترور و بحران در منطقه است. وي افزود: تغيير رژيم ايران نه تنها لازمه پايان دادن به نقض وحشيانه حقوق بشر در ايران است، بلكه يك ضرورت براي خاتمه جنگ و بحران در منطقه و استقرار صلح و آرامش نيز مي‌باشد. تا رژيم آخوندي بر سر كار است، دست ازصدور تروريسم و بنيادگرايي برنخواهد داشت. 

سناتور مک‌کین گفت: از نظر او رژیم ایران، بشار اسد و داعش همه عناصر به هم پیوسته‌اند و نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد. وی بر ضرورت برکناری بشار اسد و هم‌چنین مقابله با نقش مخرب رژیم در سوریه و عراق تاکید کرد.
مریم رجوي افزود: همه علائم نشان مي‌دهد رژيم آخوندي از نظر اجتماعي و سياسي و اقتصادي در بن‌بست قرار دارد و به‌شدت آسيب‌پذير است و مردم و مقاومت ايران بيش از هر زمان ديگر براي سرنگوني اين رژيم و استقرار دمكراسي و حاكميت مردمي مصمم هستند.



قبل از آن سناتور مک‌کین به‌همراه مریم رجوی در يكي از مراكز سازمان مجاهدين خلق ايران در تيرانا در جمع مجاهدین اشرفی که به آلبانی منتقل شده‌اند، حاضر و مورد استقبال آنها قرار گرفت. معاون سفیر آمریکا در آلبانی و شماری از کارکنان سفارت این کشور در تیرانا، سناتور مک‌کین و هیات مشاورین او را در این دیدار همراهی می‌کردند.
در این گردهمایی، مریم رجوی طی سخنانی ضمن تشکر از سناتور مک‌کین به‌خاطر تلاشهایش در حمایت از مجاهدین اشرفی گفت «انتقال اعضاي مجاهدين يك دستاورد بزرگ بود. پايداري و فداكاري آنها، همراه با حمايت بين‌المللي اين انتقال را امكان‌پذير ساخت. شما یک نقش کلیدی در انتقال امن ساکنان از کمپ لیبرتی داشتید و مردم ايران قدردان اين هستند».
وی در قسمت دیگری از سخنانش به ادامه مبارزه تا سرنگونی رژیم آخوندی اشاره کرد و گفت: «در جریان قیام‌های سال
۲۰۰۹، درحالی‌که آمال مردم ایران برای آزادی و دمکراسی وحشیانه سرکوب می‌شد، متاسفانه دولت آمریکا سکوت اختیار کرد. اما مردم ایران، آمالشان برای تغییر رژیم را کنار نگذاشته‌اند و هیچ وقت کنار نخواهند گذاشت. ما مصمم‌تر از هر زمان دیگر برای استقرار آزادی و دمکراسی در ایران هستیم. در حالی‌که رژیم غرق در بحرانهای عمیق است ما بیش از هر زمان دیگر به هدف آزادی نزدیک هستیم».
مریم رجوی در قسمت دیگری از سخنانش در مورد تحولات اخیر در منطقه گفت «اين رژيم مسئول جنايت جنگي در سوريه است و بايد از سوريه اخراج شود. جدا از جنبه ارزشمند انساني، من معتقدم، از جنبه سياسي صرف هم، اين سياست درست است. تجربه نشان داده است که این رژیم قادر به تغییر رفتارش نیست. بنابراین، تغییر رژیم در ایران، لازمه صلح و ثبات در منطقه و صلح و امنیت جهانی است. تنها مردم ایران می‌توانند تغییر را ایجاد کنند و خواهند کرد».
سناتور مک‌کین در اين ديدار خطاب به رزمندگان آزادي، انتقال موفقيت‌آميز آنها را از عراق تبريك گفت و ايستادگي و پايداري اعضاي مقاومت که قربانيان زيادي داده‌اند را، ستايش كرد و گفت «هيچ شكي وجود ندارد كه شما نه فقط خود متحمل درد و رنج بسياري شده‌ايد، بلكه بسياري از اقوام خود را به‌واسطه استبداد رژيم ايران از دست داده‌ايد». او ضمن ابراز تسليت به قربانيان سركوب رژيم ملايان، قدرداني خود را از دولت آلباني براي پذيرفتن اعضاي سازمان مجاهدين ابراز داشت.
رئيس كميته قواي مسلح در سناي آمريكا خطاب به اعضاي سازمان مجاهدين خلق گفت: «شما براي آزادي، براي حق زندگي آزاد و حق انتخاب آينده، حقوقي كه خداوند به هر انساني اعطا كرده به پا خاستيد و مبارزه و فداكاري كرديد». او افزود «من از شما به عنوان نمونه‌یی از كساني كه وقتي اراده مي‌كنند، براي فداكاري در راه آزادي، آماده‌اند و آن را به دست می‌آورند، تشكر مي‌كنم. شما نمونه‌یی براي کسانی هستید که در سراسر جهان براي آزادي مبارزه می‌کنند».
سناتور مک‌کین، ضمن قدرداني از رهبري مریم رجوی، گفت «من مطمئن هستم روزي ايران آزاد خواهد شد و ما در ميدان آزادي گردهم خواهيم آمد».
در ادامه این گردهمایی، مریم رجوی کتاب لیست اسامی و مشخصات
۲۰هزار تن از ۱۲۰ هزار شهید راه آزادی ایران را، که آن را بزرگترین سرمایه مقاومت ایران توصیف کرد، به سناتور مک‌کین هدیه کرد.
سناتور مک‌کین سپس با شماری از مجاهدان اشرفی، زندانیان سیاسی از بند‌رسته و مجاهدانی از خانواده‌های شهیدان که در این گردهمایی حضور داشتند، در مورد تجربیات شخصی آنها به گفتگو پرداخت.