۱۳۹۵ آبان ۹, یکشنبه

پیشروی مخالفان اسد در غرب حلب.. شماری از نیروهای حزب‌الله لبنان کشته شدند

Javdanehha       جاودانه ها

شنبه 28 محرم 1438هـ - 29 اکتبر 2016
پیشروی مخالفان اسد در غرب حلب.. شماری از نیروهای حزب‌الله لبنان کشته شدند

شنبه 28 محرم 1438هـ - 29 اکتبر 2016م
مخالفان مسلح حکومت سوریه، در روز نخست عملیات «نبرد بزرگ حلب» که روز جمعه ۲۸ اکتبر با هدف شکستن محاصره مناطق شرق این شهر آغاز شد، شماری از شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان را کشتند.
در چارچوب این عمالیات، مخالفان به منطقه پروژه ۳۰۰۰ و محله ۱۰۷۰ آپارتمان را که در کنترل نیروهای دولتی قرار دارد، حمله کردند.
گردان‌های الصفوه از گروه‌های مسلح مخالف حکومت سوریه اعلام کرد که در حمله توپخانه‌ای به تجمع نیروهای دولتی در محله الجمیله، یک افسر بلندپایه ارتش نظام اسد و چهارتن از نیروهایش کشته شدند. این حمله پس از آن صورت گرفت که گزارش‌هایی درباره جلسه شماری از افسران و شخصیت‌های مهم وابسته به نظام در ساختمان گلوله باران شده، به دست آمد.
در همین حال فعالان می‌گویند که جنگجویان مسلح، جلوی پیشروی نیروهای دولتی را در روستای کفر خاشر در حومه شمالی حلب، گرفتند.
در مقالب نیروهای دولتی، صبح شنبه، در محله صلاح الدین و الفردوس را در شهر حلب، هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که منابع مخالفان می‌گویند طی این حملات، آسیب‌های مادی به مناطق توپ‌باران شده وارد آمد.
جنگنده‌های نظام اسد همچنین محله الراشیدن را در غرب حلب بمباران کرد. یک موشک زمین به زمین نیز به محله القرطاجی اصابت کرد. این‌ها مناطق شرق حلب است که در کنترل مخالفان قرار دارد.
نیروهای جیش الفتح از گروه‌های مخالف نظام سوریه، حومه الاسد، منطقه مناشیر منیان، کارخانه کارتن و در ایست نظامی را به کنترل خود در آوردند. بنا بر این گزارش، این پیشروی پس از آن حاصل شد که مخالفان موفق به منفجر کردن پنج خودروی بمب‌گذاری شده در این مناطق شدند.
آکادمی نظامی، پروژه ۳۰۰۰ آپارتمان، منطقه حلب الجدیده، فرودگاه نظامی النیرب، جمعیه الزهراء و محله الجمیله نیز هدف حملات مخالفان قرار گرفت.
در همین چارچوب جیش الفتح در بیانیه‌ای از کشته شدن شماری از شبه‌نظامیان حزب الله خبر داد که الحاج کنان از فرماندهان میدانی این حزب لبنانی، یکی از آن‌ها است.