۱۳۹۵ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

شیطنت های دونالد ترامپ

Javdanehha       جاودانه ها


ترامپ در مرز انقطاع ـ  تصویر بزرگ ص 1 فیگارو عکس ترامپ آمده است.  به رغم پایین آمدن محبوبیتش در نظرسنجیهای اخیر و به رغم مخالفتهای فزاینده در داخل اردوی خودش، کاندیدای جمهوریخواهان برای کاخ سفید همچنان به شانس برنده شدنش در انتخابات باور دارد و با ایده تغییر دادن جهت گیری های تبلیغات انتخاباتیش مخالفت میورزد.

· ساعت حقیقت ـ دونالد ترامپ شیطنت هایش را ادامه میدهد. تیتر سرمقاله  فیگارو به قلم ایو ترئار است. ـ او هیلاری کلینتون را به این متهم کرده که مسئول همه مصیبتها در آمریکا است. ترامپ همچنین کلینتون را به این متهم کرده که به همراه اوباما داعش را بنیانگذاری کرده است. مسئولان حزب جمهوریخواه به طور فزاینده با اینگونه پیش بردن کارزار انتخاباتی مخالفند. این شیوه کار با تلقی آنها از کار سیاسی و چهره ای که آنها میخواهند از کشورشان ارائه بدهند مغایرت دارد. به علاوه، آنها نگران هستند که در انتخابات پارلمانی آتی، رای دهندگان آنها را بابت رفتار ترامپ مورد سرزنش قرار بدهند. (در نوامبر آینده، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، کل اعضاء مجلس نمایندگان و یک سوم اعضاء سنا تغییر خواهند کرد.) بسیاری از چهره های حزب جمهوریخواه این سناریو را پذیرفته اند که کاندیدای حزب آنها در انتخابات آتی شکست خواهد خورد. آنها نمیخواهند آینده سیاسی خودشان را فدای ترامپ کنند. آیا این احتمال وجود دارد که برخلاف نظرات مسئولان حزب جمهوریخواه، حق با دونالد ترامپ باشد ؟ این سوال مطرح است. پشتیبانی مسئولان حزب از ترامپ رو به کاهش است. ولی اطمینانی وجود ندارد که طبقه متوسط در آمریکا پشتیبانیش از ترامپ را کمتر کرده باشد. ترامپ تلاش میکند افراد طبقه متوسط را مورد خطاب قرار بدهد، همان افراد بی نام و نشانی که با مهاجرت، با بوروکراسی بیش از حد و با میزان بالای مالیاتها مخالف هستند، همان کسانی که با سیاستمداران حرفه ای مستقر در واشنگتن مخالف هستند. در دیدگاه این افراد، سخنان ترامپ درست هستند. در حالی که سیر نزولی ترامپ در نظرسنجی ها ادامه دارد، آیا ادامه رفتار او نشاندهنده بی خیال بودن، کله شق بودن یا عدم صلاحیت او است ؟ در هر انتخابات، این اصل وجود دارد که یک کاندیدا باید در وهله اول با مواضع قاطع و آشتی ناپذیر اردوی خودش را مورد خطاب قرار داده و متحد کند و در وهله بعد گشایش از خودش نشان داده و پایگاه اجتماعیش را گسترده تر کند. اما ترامپ اینگونه رفتار نکرده و در همان فاز اول باقی مانده است. مردم آمریکا و مردم جهان نفسشان را در سینه حبس کرده اند و با نگرانی و نا باوری شاهد روند حوادث هستند. برای ترامپ ساعت حقیقت فرا رسیده است. آیا او خواهد توانست وفتار کنونیش را به همین منوال تا ماه نوامبر ادامه دهد ؟
· کاندیداتوری ترامپ درمعرض خطر فروپاشی قرار گرفته .فیگارو در ص 2نوشت: مسئولان حزب جمهوریخواه از او خواسته اند که جهت گیری تبلیغات انتخاباتیش را تغییر دهد. ولی او به رغم پایین آمدن محبوبیتش در نظرسنجیهای اخیر نصیحت های آنها را گوش نمیدهد.نقل قول از روبرت دونیرو، هنرپیشه معروف سینما : «چیزهایی که او (ترامپ) میگوید همه دیوانه وار و مسخره هستند. او کاملا دیوانه است.»نقل قول از ترامپ : «من در مقابل رای دهندگان رک هستم. نمیدانم این رفتار ثمربخش خواهد بود یا نه، زیرامن یک سیستمدار حرفه ای نیستم و این بابت افتخار من است. اما کار من به لحاظ سیاسی عالی است.» نقل قول از ترامپ: «برخی میگویند که من باید کمتر تهاجمی باشم، بایدمهربانتر باشم و بایدکمتر سیخکی باشم. قبول است. من میپذیرم که این سخنان راگوش بدهم. .ولی شخصا من مطمئن نیستم که مردم آمریکا خواسته شان این باشد که من مواضعم راتغییر بدهم. »
· ترامپ در روز یکشنبه رسانه ها را مورد حمله قرار داده. فیگارو در ص 2 نوشت: او آنها را «مشمئز کننده» و «فاسد» توصیف کرده و گفته است پوششهای خبری میتینگهای او در رسانه ها جانبدارانه هستند. ترامپ در یک پیام منتشر شده در توئیتر گفته است : «به میتینگهای من پوشش خبری مناسب نمیدهند. رسانه ها هیچگاه پیام اصلی من در میتینگها، ابعاد جمعیت و شور و هیجان جمعیت شرکت کننده در میتینگها را منعکس نمیکنند. این آزادی مطبوعات نیست که رسانه ها در مورد میتینگهای من هرچیز دلشان خواست بنویسند. » نیویورک تایمز اخیرا در یک مقاله نوشته بود که اکیپ انتخاباتی ترامپ دچار شک و تردید شده اند. ترامپ نسبت به این ادعای نیویورک تایمز واکنش نشان داده و گفته است : «این روزنامه از منابع بی نام و نشانی نقل قول کرده و از جلسه های سخن گفته که هیچگاه وجود خارجی نداشته اند. رپرتاژهای این رسانه ها داستان سرایی هستند.» ترامپ اخیرا بارها رسانه ها را مورد اتهام قرار داده و به خبرنگاران برخی رسانه ها (به طور خاص به خبرنگاران نیویورک تایمز و واشنگتن پست) اجازه نمیدهد که در مورد میتینگهایش رپرتاژ تهیه کنند.
· فرضیه جایگزین کردن ترامپ ؟ فیگارو در  ص 2نوشت: گروههای تشکیل شده که طرفدار جایگزین کردن ترامپ هستند، از جمله یک گروه به نام «دامپ ترامپ» (Dump Trump) و گروه دیگری به نام «نور ترامپ» (Never Trump).


بر اساس ماده شماره 9 اساسنامه حزب جمهوریخواه، این امکان وجود دارد که در صورت «فوت، ناتوانی، یا دلایل دیگر» کاندیدای حزب تغییر کند. 168 عضو کمیته ملی حزب میتوانند یا یک کنوانسیون جدید برگزار کنند و یا خودشان فرد دیگری را به عنوان کاندیدای حزب تعیین کنند. البته با توجه به اینکه مهلت های ثبت کاندیداها در حال به اتمام رسیدن است، تعیین یک کاندیدای جدید کار دشواری خواهد بود و اگر چنین اتفاقی رخ بدهد دموکراتها علیه این روند شکایتهای قضایی ارائه خواهند داد. 
· هیلاری کلینتون در مناطق تحت نفوذ جمهوریخواهان در حال تهاجم است. فیگارو در ص 4 نوشت:  کاندیدای دموکرات تلاش میکند چهره های محافظه کار و مستقل که از رفتار ترامپ سرخورده شده اند را به سوی خود جلب کند. هیلاری کلینتون : «برای من باعث مسرت است که تعدادی از جمهوریخواهان قد راست کرده اند تا بگویند دونالد ترامپ آنها را نمایندگی نمیکند.»
اظهار نظرهای شخصیتهای اروپایی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا : بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا : «سخنان ترامپ کاملا بی معنی است و نشان دهنده کم اطلاعی او (از مسائل سیاست خارجی) است.»فرانک والتر اشتینمایر، وزیر خارجه آلمان : «در صورتی که ترامپ واقعا رئیس جمهور شود وضعیت جهان بسیار ترسناک خواهد شد.»(فیگارو)