۱۳۹۲ آبان ۲۱, سه‌شنبه

سوز و گداز آخوندها از رابطه ي اولاند با مجاهدين

اولاند رابطه بسيار خوبي با سازمان منافقين دارد و چندين بار با مريم رجوي ديدار كرده است از سال 1979 ميلادي كه به صورت رسمي نظام جمهوري اسلامي ايران شكل گرفت كشور جمهوري فرانسه تاكنون 5 رئيس جمهور را به خود ديده است.
منبع اصلي: روزنامه خراسان (رژيم) 21/8/92




۱۳۹۲/۰۸/۲۱
1- ژيسكار دستن
او بيستمين رئيس‌جمهور تاريخ فرانسه است كه از 1974 تا 1981 قدرت را در دست داشت. او نسبت به چهار رئيس‌جمهور ديگر كه پس از او به قدرت رسيدند نقش كمتري در شكل دهي رابطه بين 2 كشور دارد . دليل اين موضوع هم آن است كه دوره رياست‌جمهوري او يك سال پس ازآغاز روند حركتي نظام اسلامي به پايان مي‌رسد. او چندين سال پيش در مصاحبه‌اي از فعاليتهاي هسته‌يي ايران حمايت كرد و گفت: همه مقامات روشنفكر جهان از برنامه هسته‌اي ايران حمايت كرده‌اند و از رئيس آژانس گرفته تا دبيركل سازمان ملل متحد، همگي بر اين نكته اتفاق‌نظر دارند كه سياست تحريم و انزواي اين كشور بدون نتيجه خواهد بود. وي ادامه داد: سالهاست كه در عالم سياست فعاليت دارم و توصيه مي‌كنم در قبال ايران جبهه‌اي مخالف نگيريد زيرا تا سال 2030 ميلادي، بيش از 53 درصد انرژي جهان بايد از فعاليت اتمي توليد شود.

2- فرانسوا ميتران
ميتران سوسياليست بود و اولين رئيس‌جمهور سوسياليست فرانسه هم لقب گرفت و كارنامه خوبي در برابر ملت ايران ندارد . درست زماني كه ايران درگير جنگ با عراق بود بنا‌به روايات تاريخي ميتران به صدام تسليحات زيادي داد كه شهيد رجايي در واكنش به اين مسأله در دوران رياست‌جمهوري خود در مرداد ماه 1360 در بخشي از پيام خود ميتران، كه در پاسخ پيام تبريك وي نوشته شد اين‌گونه نوشت: شما آقاي ميتران به خوبي مي‌دانيد كه ميهن اسلامي ما مورد تجاوز آشكار دست‌نشانده رژيم عراق واقع شده است اما به كشور عراق كمك تسليحاتي مي‌كنيد و هواپيماي ميراژ مي‌دهيد و در همان حال هم براي اين‌جانب آرزوي موفقيت مي‌كنيد! ميتران هم‌چنين به منافقين در شهري به نام «اور سور لوآز» پناه داد.

3- ژاك شيراك
در زمان او روابط ايران و فرانسه گرم و دوستانه بود و انصافا مي‌توان نوشت كه در زمان او بهترين دوره روابط ديپلوماتيك ايران و فرانسه شكل گرفت. يكي از اقدام‌هاي شيراك كه به نفع جمهوري اسلامي بود عمليات گسترده پليس فرانسه عليه اعضاي سازمان منافقين بود كه به بازداشت ۱۶۵ تن از اعضاي آن سازمان از جمله مريم رجوي انجاميد. اين اقدام موجي از خوشحالي را در بين سياسيون ايران در پي داشت. اين اقدام ژاك شيراك توانست تا حدي چهره مخدوش فرانسه را كه به مريم رجوي پناه داده بود، در نزد ملت ايران ترميم كند. نكته ديگري كه دو كشور را به هم نزديك كرد استقبال بسيار گرم ژاك شيراك از رئيس‌جمهور وقت ايران سيد محمد خاتمي در كاخ اليزه بود كه مورد توجه فراوان رسانه‌هاي گروهي قرار گرفت. ژاك شيراك در اقدامي ديگر زماني كه نخست‌وزير فرانسه بود در مصاحبه با شبكه تلويزيوني سراسري اي، بي، سي آمريكا، ضمن رد اتهام حمايت ايران، سوريه و ليبي از تروريسم، مدارك موجود را براي اثبات اين اتهام ناكافي دانست و گفت اين تهمتها خود يك نوع تروريسم است.

4 - نيكولا ساركوزي ساركوزي نو محافظه كاري بود كه در نگرش سياسي بسيار به آمريكايي‌ها و جمهوري خواهاني هم‌چون جورج بوش نزديك بود. پس از به قدرت رسيدن وي روابط ايران و فرانسه كه در دوره ژاك شيراك دوره خوبي را سپري كرده بود با دشمني هايش به بهانه مسأله هسته‌اي ايران به سمت بن‌بست حركت كرد. ساركوزي با موافقت ارجاع پرونده غني‌سازي اورانيوم ايران به شوراي امنيت اولين اقدام خود عليه ايران را انجام داد. او در قبال ايران لحن تندي داشت و همواره براي اعمال فشار بر ايران تلاش مي‌كرد. ساركوزيدر پايان نشست سران كشورهاي عضو گروه 20 در شهر كن فرانسه گفت: تنها چيزي كه گفته‌ايم اين است كه اگر ايران موجوديت اسراييل را تهديد كند فرانسه دست بسته نخواهد ماند.

5- فرانسوا اولاندبا پيروزي اولاند اگر‌چه ارزيابي‌هاي اوليه نسبت به احياي روابط تهران – پاريس خوشبينانه بود اما او مانند ميتران سوسياليست موضع‌گيري‌هاي تندي عليه ايران انجام داده است. وي رابطه بسيار خوبي با سازمان منافقين دارد و چندين بار با مريم رجوي ديدار كرده است. در همين راستا چندي پيش ليبراسيون برگزاري چنين ديدارهايي را از سوي اولاند فاش كرد و گفته مي‌شود اولاند در اين ديدارها با منافقين اعلام همبستگي كرده است. جالب اين‌جا است كه نيكولا ساركوزي با ديدگاههاي ضدايراني خود هرگز درخواست ملاقات رجوي را نپذيرفت و در زماني كه وزير كشور بود توانست تا حد زيادي شبكه منافقين در پاريس را از بين ببرد اما اولاند از منافقين حمايت مي‌كند. اولاند هم مانند ساركوزي بارها ملت ايران را تهديد كرده و براي اعمال تحريمها عليه ملت ايران به بهانه پرونده هسته‌اي از هيچ كوششي دريغ نكرده است. وي ايران را خطري براي همه كشورهاي جهان مي‌داند.