۱۳۹۲ آبان ۳۰, پنجشنبه

سيلاب در ليبرتي - كارشكني دولت عراق

تاریخ ایجاد در 29 آبان 1392


به دنبال دو روز بارندگي و بر اثر خرابي زير ساختها و فقدان امكانات، آب سراسر ليبرتي را فرا گرفته است
•    كارشكني دولت عراق در ترميم جاده ها، تعمير بنگالها و ورود اقلام ضروري به ليبرتي
به‌ دنبال بارندگيهاي 48ساعت گذشته در عراق، بر اثر خرابي زير ساختها در ليبرتي و فقدان امكانات، آب بخشهاي زيادي از ليبرتي را فرا گرفته و ساكنان با مشكلات بسيار زيادي مواجهند و رفت و آمد در بسياري از قسمتهاي كمپ غيرممكن است. 
مسير ها و جاده هاي غير استاندارد و غير اسفالته در كمپ به طور كامل از آب و لجن و گل پوشيده شده و رفت و آمد پياده در آنها عملي نيست. افراد مجروح و بيمار قادر به خروج از بنگالها نيستند و خودرو و وسايل نقليه نيز به تعداد كافي در كمپ وجود ندارد و دولت عراق مانع انتقال آنها از اشرف به ليبرتي شده است.
در بسياري از نقاط كمپ آب به داخل بنگالهاي محل استقرار افراد و كانتينرهاي مواد غذايي و بهداشتي و تداركاتي وارد شده و آنها را غير قابل سكونت كرده و مواد غذايي و بهداشتي را خراب كرده است.
 
از آنجا كه برخي راههاي منتهي به منابع فاضلاب كمپ غير قابل عبور شده، امكان تخليه آنها وجود ندارد. تعدادي از آنها سرريز كرده و يك بحران بهداشتي در كمپ بوجود آورده كه ساكنان را در معرض بيماريهاي مختلف قرار داده است.
از يكسال پيش ساكنان ليبرتي بارها درخواست كرده اند پيمانكاران عراقي جاده ها و سيستم زهكشي كمپ را به هزينه خود ساكنان ترميم كنند. ولي مأموران نخست وزيري از آن ممانعت كرده و شرايط فعلي را بر ساكنان تحميل كرده اند.
 
دولت عراق از ورود اقلام بسيار ضروري ساكنان براي اين شرايط نيز جلوگيري مي‌كند و به اقلامي از قبيل لوله، شلنگ، پمپ، چسب براي آب بندي بنگالها و حتي لباسهاي ضد آب مانند پانچو اجازه ورود به كمپ نمي‌دهند.
ساكنان از مدتها پيش با هزينه خودشان ميزاني چسب سيليكون براي بستن نقاط نشتي بنگالها به خصوص مواردي كه بر اثر تركش موشك ايجاد شده تهيه كرده بودند ولي نيروهاي عراقي از ورود آنها جلوگيري كرده و آنها را ضبط كرده‌اند. نمايندگان يونامي و دولت آمريكا از همه محدوديتهاي فوق بلافاصله مطلع شده اند اما متأسفانه هيچ اقدام مؤثري به عمل نياورده اند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران


29 آبان ماه 1392 ( 20 نوامبر 2013 )