۱۳۹۲ شهریور ۲۱, پنجشنبه

اوباما: فيلمهاي حمله شيميايي را ببينيد!!!!!




04:01:20

تلويز يون سي ان ان 20/6/92
محورهاي اصلي سخنراني سراسري  اوباما
تلويزيون سي.ان.ان، 11سپتامبر، 2013 -  سخنراني سراسري  پرزيدنت اوباما -
من 4و نيم سال صرف كردم كه جنگها را متوقف كنم و مي‌خواستم روي حل مسائل و ساختن در خود آمريكا ادامه بدهم. خيلي از شما گفتيد چه دليلي بوده كه ما بايد وارد جنگ ديگري شويم. من نيرو به سوريه نمي‌برم. اين يك اقدام بي‌پايان نيست. يك حمله هوايي مستمر نيست. يك هدف مشخص است و تضعيف توانايي اسد است.
آمريكا و ارتش، لحظه‌يي [كوتاه مدت] عمل نمي‌كند حتي يك حمله  محدود هم  باشد پيام خودش را به اسد دارد و اثر خودش را دارد. يك حمله هدفمند اما باعث مي‌شود اسد دوبار فكر كند. ما هيچ تهديدي را منتفي نمي‌دانيم اما اسد چنين تواني ندارد كه ما را مورد تهديد و مقابله قرار دهد. متحد ما اسراييل هم ميتواند با قدرت چشمگيري كه دارد از خود دفاع كند. اما چرا در شرايط پيچيده خاورميانه بايد وارد شويم؟ اين درست است كه مخالفان اسد به ميزاني افراط گرا هستند، اما نمي‌شود بي عملي در مقابل اسد داشت. بعد از هر اقدام نظامي ما تلاش سياسي خود را مضاعف خواهيم كرد. برخي هم گفته‌اند بگذاريم ديگران بكنند، يا پليس منطقه نباشيم من موافقم. دو سال است فقط ديپلوماسي كار كرديم اما در نهايت اسد شيميايي زد.
اما در اين چند روز اخير، علائم مثبتي ديديم. دولت روسيه علامت نشان داده كه به اسد فشار وارد كند. اسد هم پذيرفته كه سلح شيميايي دارد و به كنواسيون منع اين سلاحها  بپيوندد. من خواسته‌ام رأي براي حمله را به تأخير‌اندازند تا با پوتين ملاقات كنم. با بقيه هم كار مي‌كنيم از جمله چين. ما به بازرسان هم فرصت داده‌ايم تا گزارش دهند. به ارتش دستور داده‌ام موضع آمادگي را حفظ كنند...
از [جناح] راست مي‌خواهم تعهد خود به ارتش را حفظ كنيد. از چپ و دوستان در چپ هم مي‌خواهم كه به تلفات انساني كه در سوريه بوده  فكر كنيد اين را هم بايد در نظر گرفت، فيلمهاي حمله شيميايي را ببينيد و اين كه اين چه جهاني است كه ما هستيم و جلوي چشم ما اين جنايت انجام مي‌شود و ما روي خود را از آن برگردانيم. يعني ايده‌ها و ارزشهاي ما به چالش گرفته مي‌شوند. بايد تضمين كرد كه بدترين سلاح، ديگر استفاده نشود. با تلاشي حداقل، نگذاريم كودكان مورد حمله با گاز شيميايي قرار بگيرند اين كار براي حفاظت خودمان هم خواهد بود ما را يك استثنا مي‌كند. متشكرم
مجري - او تلاش كرد افكار عمومي را قانع كند كه يك تهديد معتبر عليه سوريه لازم است.
مفسر - او به همه نوع سؤالهايي كه بود پاسخ داد.
گينگريج - اين در واقع توجيه يك حمله “به‌طور غيرقابل تصوري كوچك“ بود. حملات سوزني [كوتاه و موقت] كه اوباما گفت جواب ندارد. اين يك  سخنراني موفق نبود.
مفسر - اين درست نيست كه موفق نبود. كاري كه اوباما گفت  به نفع امنيت ماست. براي تضمين به مردم است كه وارد جنگ به آن صورت [عراق يا افغانستان]   نمي‌شويم.
گينگريج - روزولت به جنگ رفت چون ژاپن حمله كرده بود و اين قياس درست نبود. براي افغانستان و عراق كنگره رأي داده بود كه ما وارد جنگ شويم نه آن‌كه اوباما گفت.