۱۳۹۶ فروردین ۵, شنبه

استقبال مقاومت ايران از تمديد مأموريت گزارشگر ويژه حقوق بش



استقبال مقاومت ايران از تمديد مأموريت گزارشگر ويژه حقوق بشر
و ضرورت ارجاع جنايتهای رژيم به شورای امنیت ملل متحد



 در روز جمعه ۴ فروردین 1396 (24مارس 2017) شوراي حقوق بشر ملل متحد با تصويب قطعنامه یی مأموريت گزارشگر ویژه ملل متحد در مورد شرایط حقوق بشر در ایران را برای يك سال دیگر تمدید كرد. اين قطعنامه در حالی تصویب شد که فاشيسم ديني حاكم بر ايران و پاره یي از كشورهاي ناقض حقوق بشر در تلاش بودند تا به هر نحو ممکن از تصویب این قطعنامه جلوگیری کنند.
این قطعنامه با يادآوري قعطنامه‌هاي محكوميت رژيم آخوندي در اين شورا و در مجمع عمومي ملل متحد و با تأكيد بر همكاري نکردن رژيم با درخواستهاي مطرح‌شده در قطعنامه‌هاي مذكور، از گزارش و توصيه‌هاي ارائه‌شده توسط گزارشگر ويژة ملل متحد براي وضعيت حقوق بشر در ايران استقبال كرده و مي‌افزايد، (شوراي حقوق بشر) نگراني جدي خود را نسبت به موارد مطرح‌شده در گزارش گزارشگر ويژه و نيز نسبت به اجازه نيافتن او به سفر به ايران ابراز مي‌كند.
اين قطعنامه از جمله رژیم آخوندی را «به همكاري كامل با گزارشگر ويژه، اجازة بازديد او از ايران و فراهم‌كردن تمامي اطلاعات لازم به‌منظور انجام مأموريت گزارشگر ويژة سازمان ملل» فرا می خواند و خواستار آن است که «دبيركل ملل متحد امكانات لازم براي اجراي مأموريت گزارشگر ويژه را فراهم نماید».
مقاومت ایران ضمن استقبال از تمدید مأموريت گزارشگر ویژه، شوراي حقوق بشر و گزارشگر ويژه را به ارجاع پرونده جنايتهای رژيم آخوندي به ويژه اعدام 120 هزار زنداني سياسي به شورای امنیت و قرار دادن آمران و عاملان جنایت علیه بشریت در مقابل عدالت فرا‌ مي‌خواند. اين تنها راه مقابله با رژيمي است که در صدر ناقضان حقوق بشر در جهان امروز قرار دارد، و به طور مستمر و سيستماتيك قطعنامه هاي ملل متحد را زير پا گذاشته است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
4 فروردین 1396 (۲۴مارس 2017)