۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

كنوانسيون جوامع ايرانيان در آلمان - برلين



تاريخ ايجاد در 14 مهر 1392



 
روز شنبه 13 مهرماه، 5 اكتبر، در سي و پنجمين روز اعتصاب غذا براي آزادي گروگانهاي اشرفي و حفاظت بين المللي از ليبرتي، هموطنان و جوامع ايرانيان در آلمان حاميان و حاميان مجاهدين و مقاومت ايران ،طي تظاهراتي در برلين خروش« نه به فاشيسم ديني و آخوندهاي اتمي»، «نه به حكومت اعدام و سنگسار و تروريسم» و شعارهاي« آري به دموكراسي و آزادي در ايران با مريم رجوي»  را طنين انداز كردند.

تظاهركنندگان جنايت عليه بشريت در اشرف،  قتل عام و اعدامهاي جمعي و گروگانگيري توسط نظاميان مالكي و به دستور رژيم ايران را محكوم كردندو خواستار اقدام جامعه بين المللي به ويژه آمريكا و ملل متحد، براي آزادي گروگانها از چنگال حكومت مالكي و استقرار كلاه آبيهاي ملل متحد در ليبرتي و تحقيقات مستقل بين المللي در باره جنايت بزرگ عليه بشريت در اشرف شدند.
در كنوانسيون با شكوهي كه پس از تظاهرات برگزار شد، اعضا و نمايندگان شوراها و جوامع ايرانيان در ايالت هاي مختلف آلمان و سي انجمن متخصصين، زنان، پزشكان، و جوانان شركت داشتند.
از اين كنوانسيون شخصيت هاي سياسي و حقوقدانان و مدافعان حقوق بشر از جمله گرهارت بآوم وزير كشور پيشين آلمان،اندي ياوخ عضو هيأت رئيسه پارلمان برلين، هيأت حزب دموكرات مسيحي از برلين برند هويزلر نايب رئيس و سخنگوي حقوق بشر كانون وكلاي برلين، كارل ولفگانگ هولتس اپفل رئيس انجمن حقوق بشري عليه ديوار برلين، كريستين سيمرمان رئيس دفتر حقوق بشر برلين و هم چنين پاتريك كندي حمايت كرده و در آن سخنراني كردند.
گزارش كنوانسيون ايرانيان آزاده در آلمان بزودي در سايت همبستگي به اطلاع خواهد رسيد.
13 مهر1392

 

 

- See more at: http://www.hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=44615:2013-10-06-07-45-26&catid=21:2010-01-17-21-49-36&Itemid=366#sthash.7Fwk0U13.dpuf