۱۳۹۲ مهر ۲۸, یکشنبه

سرهنگ رياض اسعد: آمريكا امروز نسبت به قتل مردم سوريه توسط رژيم ايران چشم پوشي ميكند

سرهنگ رياض اسعد: آمريكا امروز نسبت به قتل مردم سوريه توسط رژيم ايران چشم پوشي ميكند

تاریخ ایجاد در 26 مهر 1392                             
 
سرهنگ رياض اسعد، بنيانگذار ارتش آزادي سوريه گفت: آمريكا از جنايات رژيم ايران در سوريه كه مردم ما را به قتل مي رساند چشم پوشي مي كند. وي كه با تلويزيون اسكاي نيوز مصاحبه مي كرد گفت: متاسفانه آمريكا امروز نسبت به قتل مردم سوريه توسط رژيم ايران چشم پوشي ميكند. اين يك رويارويي و جنگ بسيار بزرگي است. رژيم ايران در تلاش است تا جامعه جهاني پرونده اتميش را به فراموشي بسپارد و او بتواند به  سلاح اتمي  دست يابد و در نتيجه كشورهاي خليج فارس و بقية  كشورهاي عربي را تحت كنترل بگيرد و از اين طريق در منطقه اعمال هژموني كند.
ما در يك جنگ طولاني بسر ميبريم. ما در جنگي عليه چند كشور هستيم و نه فقط عليه رژيم اسد. ما يك ارتش منظم نداريم و امكانات كافي هم نداريم و تمام دنيا  نيز عملا عليه ماست و حتي آمريكا امروزه عملا به سود همة جنايتكاران و تروريستهايي كه شامل رژيم ايران و عراق و حزب الله جنايتكار ميشود و مردم سوريه را مي كشند، اقدام مي كند …و ما مسئوليت آنچه كه در سوريه جريان دارد را بر عهده آمريكا مي دانيم.....ميخواهند ما را به تسليم بكشانند، ولي به دنيا مي گوييم كه ما هرگز تسليم نخواهيم شد و تا آخرين نفري كه از ما زنده باشد، خواهيم جنگيد...
تلويزيون اسكاي نيوز24مهر92

ائتلاف ملي اپوزيسيون سوريه اعلام كرد، در اجلاس دوستان سوريه كه روز 30مهر در لندن برگزار مي‌شود شركت خواهد كرد. به گزارش خبرگزاري فرانسه ائتلاف ملي سوريه هفته آينده جلسه يي در استانبول برگزار مي‌كند تا تصميم بگيرد آيا اين ائتلاف در كنفرانس ژنو2 در ماه نوامبر شركت بكند يا خير.
خبرگزاري فرانسه-26مهر92