۱۳۹۲ مهر ۲۸, یکشنبه

تظاهرات سراسري مردم عراق در روز جمعه عليه حكومت مالكي و مداخلات رژيم آخوندي درعراق



تاریخ ایجاد در 27 مهر 1392



جمعه: ”با 300 روز ايستادگي مسير جنبش مان را ترسيم كرديم“

خطيب تظاهرات و نماز جمعه در رمادي: رژيم ايران تلاش مي كند  به فرقه گرايي درعراق دامن بزند و اين كار را از طريق منافع و طرح و برنامه سياسي اش
درعراق انجام مي دهد

تظاهرات ميليوني اين هفته مردم عراق در شش استان به پاخاسته بغداد، انبار، صلاح الدين، ديالي، نينوا و كركوك با عنوان ”با 300 روز ايستادگي مسير جنبشمان و سربلنديمان را ترسيم كرديم” برگزار شد. به گزارش تلويزيون بغداد جمعيت ميليوني مردم از صبح جمعه براي شركت در نماز جمعه به سوي ميدانهاي تحصن در حركت بودند.
سخنرانان و خطباي جمعه بر استمرار پايداري براي احقاق حقوق و خواستههاي متحصنين تأكيد كردند.
خطيب رمادي اعلام كرد: ما تا محقق كردن همه حقوق مان در ميدانهاي پايداري خواهيم كرد. خطيب رمادي افزود: هر آنكس به اين ميدان عزت و شرف آمده، جز در مقابل خدا سر تعظيم فرود نمي آورد. ما به دولت مالكي ميگويم والله ما با هرآن كس كه با ما جنگيد؛ در جنگيم… و مردم الانبار هرگز از اين ميدانهاي تحصن دست نخواهند كشيد هرقيمتي هم مي خواهد داشته باشد.
خطيب رمادي گفت:  رژيم ايران تلاش مي كند كه به فرقه گرايي دامن بزند و مسلمانان عراق را به جان هم بياندازد و اين كار را از طريق منافع و طرح و برنامه سياسي اش انجام مي دهد
وي افزود: دولت مالكي پس از گذشته ده ماه از تحصن در 6 استان به پاخاسته به  ناديده گرفتن خواسته هاي متحصنين ادامه مي دهد.

تلويزيون الجزيره در گزارشي از تظاهرات مردم در رمادي و فلوجه گفت: جمعيت انبوه مردم در تظاهرات رمادي و فلوجه به مناسبت گذشت 300روز از شروع تظاهرات و تحصن در 6استان به پا خاسته عراق حاضر شدند. شيخ محمد فياض يكي از سازماندهندگان تحصنها در انبار گفت دولت مالكي با انجام اقدامات غير مسئولانه و خصمانه عليه متحصنين و وابسته ناميدن آنها به كشورهاي همسايه، در صدد تحريك متحصنين است.
تلويزيون الجزيره
به گزارش تلويزيونهاي الجزيره و بغداد؛ تظاهرات امروز مردم عراق در شهرهاي به پا خاسته درحالي برگزار شد كه نيروهاي امنيتي مالكي با انواع اقدامات سركوبگرانه قصد ممانعت از برگزاري تظاهرات را داشتند. به گزارش تلويزيون بغداد؛ نيروهاي امنيتي مالكي اقدامات امنيتي شديدي در اطراف مسجد امام اعظم در اعظميه بغداد برقرار كردند و مسيرهاي منتهي به اين مسجد را با سيمهاي خاردار بستند. تلويزيون الجزيره گفت نيروهاي امنيتي مالكي دست به اقدامات امنيتي شديدي در اطراف ميدان تحصن انبار زده بودند.
تلويزيون بغداد -26مهر92