۱۳۹۲ مهر ۱۹, جمعه

اعدام 231 زنداني شامل 10 زن بعد از انتخابات رياست جمهوري



تاریخ ایجاد در 19 مهر 1392

ايران: 471 اعدام ثبت شده از ابتداي 2013 تا روز جهاني عليه اعدام در ايران تحت حاكميت ملايان
اعدام 231 زنداني شامل 10 زن بعد از انتخابات رياست جمهوري
فريب جامعه جهاني و توجيه معامله و مماشات با رژيم آخوندي با  دامن زدن به توهم اعتدال و ميانه روي

از ابتداي سال 2013 تا روز 10اكتبر، روز جهاني عليه اعدام، اعدام 471زنداني توسط دژخيمان رژيم آخوندي ثبت شده كه 231 تن از آنان شامل 10زن بعد از نمايش انتخابات در روز 24خرداد (14ژوئن) به دار آويخته شدند. اين درحاليست كه اطلاعات بسياري از اعدامها هرگز به بيرون از زندان درز نمي كند. شماري از قربانيان جواناني بودند كه  هنگام ارتكاب جرم انتسابي كمتر از 18سال داشتند. طبق احكام دژخيمان قضاييه، به تعدادي از محكومان ساعاتي قبل از اعدام دهها ضربه شلاق زدند.
در بسياري از شهرها براي ايجاد رعب و وحشت زندانيان در ملأعام اعدام شدند. برخي از شهرهايي كه شاهد صحنه اعدام در ملأعام بودند عبارتند از نوشهر، بابل، قائمشهر، تنكابن، شيراز، جهرم، فسا، اهواز، دهدشت، هنديجان، شهركرد، ايلام و كرج.  بسياري از اعدامها به صورت جمعي و در گروههاي10-20 نفره صورت گرفت. رسانه هاي حكومتي براي ايجاد وحشت بيشتر تصاوير وحشتناك اين اعدامها را گسترده منتشر مي كنند.
نمونه هاي تكاندهنده يي چون اعدام دو جوان 20 و 23ساله در ملأعام، به خاطر سرقت كمتر از 35يورو، اعدام سه جوان كه در هنگام دستگيري 12 و 15 و 17ساله بودند، به دار كشيدن بدن خونين و مجروح يك جوان 28ساله در زندان بندرعباس كه ساعاتي قبل از اعدام دست به خودكشي زده بود و به دار كشيدن جسد يك زنداني 23ساله در زندان زاهدان كه ساعاتي قبل از اجراي حكم بر اثر سكته جان سپرده بود، بيش از پيش رسواگر ماهيت ضدبشري جانياني است كه طي 35سال حاكميت سياه خود از هيچ جنايت و دنائتي در حق مردم ايران فروگذار نكرده اند.
در همين حال 3000زنداني تنها در زندان قزلحصار در نوبت اعدام هستند. رژيم آخوندي براي تسهيل اعدامهاي جمعي سكوهاي دار 24 نفره در قزل حصار برپا كرده و هر هفته شماري از زندانيان را مخفيانه حلق آويز مي‌كند.
همزمان با اعدامهاي خودسرانه مجازاتهاي قرون وسطايي چون قطع دست، كور كردن چشم و بريدن گوش نيز مكمل چرخه جنايت و وحشت در رژيم آخوندي است. صدور شش حكم قطع دست در شيراز و چهار حكم سنگسار شامل دو زن در تبريز، و حكم درآوردن چشم و بريدن گوش يك كارگر زنداني در تهران، گوشه ديگري از شقاوت دژخيمان حاكم بر ايران است.
خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، با تأكيد مجدد بر ضرورت ارجاع پرونده نقض سيستماتيك و وحشيانه حقوق بشر در ايران به شوراي امنيت ملل متحد گفت: روند فزاينده اعدامها در ايران نشان مي‌دهد دامن زدن و تبليع اعتدال و ميانه روي در فاشيسم ديني حاكم بر ايران، هدفي جز فريب جامعه جهاني يا توجيه معامله و مماشات با اين رژيم قرون وسطايي ندارد. وي افزود: رژيم در حاليكه با ژستهاي بي‌محتوا در نيويورك خواستار لغو تحريمهاست، با افزايش اعدامها، قتل عام در اشرف توسط دولت مالكي در عراق، كشتار بيرحمانه در سوريه، تشديد صدور بنيادگرايي و تروريسم و تسريع پروژه توليد بمب اتمي، تلاش مي‌كند از بروز خشم مردم و سرنگوني محتوم خود جلوگيري كند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
 18مهر1392 (10اكتبر2013)