۱۳۹۲ شهریور ۲۱, پنجشنبه

گروگانها در كنترل نخست وزيري عراق




قتل عام و اعدام دستجمعي در اشرف- شماره 37

فراخوان به آمريكا و ملل متحد براي آزادي هفت گروگان اشرفي و جلوگيري از استرداد آنها
 گروگانها در بغداد در كنترل نخست وزير ي هستند و قرار است از طريق عماره به ايران مسترد شوند
هفت تن از ساكنان اشرف كه در قتل عام اول سپتامبر در اشرف توسط نيروهاي عراقي به گروگان گرفته شدند، هم اكنون در محلي در نزديكي فرودگاه بغداد نگهداري مي‌شوند، قرار است آنها از طريق شهر عراقي العماره به فاشيسم ديني حاكم بر ايران مسترد شوند.
نيروي تروريستي قدس نفوذ و كنترل بسيار زيادي در العماره دارد. كنسول و معاون كنسول رژيم در بصره و العماره نقش بسيار فعالي در دستگيري و شكنجه پناهجويان ايراني در اين منطقه دارند و شمار زيادي از آنها را نيز استرداد كرده اند.
در جريان قتل عام اول سپتامبر، هفت تن از ساكنان توسط نيروهاي عراقي دستگير شده و با دو خودروي متعلق به ساكنان به آن سوي خاكريز شمال اشرف منتقل شدند. اين مسير به طور كامل تحت كنترل نيروهاي عراقي است. گروگانها در آن سوي خاكريز با خودروهاي ديگر به بغداد انتقال يافتند. آنها توسط نيروهاي وابسته به نخست وزيري عراق در محلي در نزديكي فرودگاه بغداد نگهداري مي‌شوند.
گروگانها همه افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو و به تصريح كميسارياي عالي پناهندگان ، پناهجو و افراد مورد نگراني هستند و از حفاظتهاي بين المللي برخوردارند.
مقاومت ايران رئيس جمهور و وزير خارجه آمريكا و دبير كل و كميسرعالي پناهندگان ملل متحد را كه در قبال سلامت و امنيت اين افراد مسئوليت مستقيم دارند به اقدام فوري براي آزادي و جلوگيري از استرداد آنها فرا مي‌خواند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
19شهريور1392 (10سپتامبر2013)