۱۳۹۴ بهمن ۱, پنجشنبه

دبیرخانه شورای ملی مقاومت 30/10/94:

Javdanehha  جاودانه ها 21.01.2016

دیدار خانم مریم رجوی با رهبران مسیحی انگلستان
 در اور سوراواز







­در روز چهارشنبه­۳۰دی (۲۰ ژانويه۲۰۱۶) خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، در محل اقامت خود در اورسوراواز (شمال پاریس) با دو تن از رهبران برجسته مسيحي كليساهاي انگلستان، عالیجناب جان پريچارد اسقف سابق آکسفورد و عالیجناب آدرين نيومن اسقف استپنی دیدار کرد. خانم رجوي در این دیدار تأکید کرد: روابط ما با پيروان اديان و مذاهب گوناگون رودرروي فاشيسم ديني حاكم بر ايران است كه تحت نام اسلام، پيروان اديان مختلف و حتي مسلمانان سني را تحت شديدترين تبعيض و سركوب قرار مي دهد. ‌رژیم ایران در ۳۷سال گذشته با استقرار يك فاشيسم ديني يا به وجود آورنده و پشتيبان مادي و سياسي و تسليحاتي و يا دست كم الهام بخش گروههاي بنيادگرا و تروريست از حزب‌الله لبنان، حوثي‌هاي يمن و يك دو جين گروه تروريست در عراق و همچنين داعش و القاعده و بوكو حرام و ساير گروههاي افراطي بوده است. رجوی تأکید کرد که میانه روی و اعتدال در این رژیم چیزی جز یک فریب برای نقاب زدن به چهره این دیکتاتوری مذهبی نیست. دو سال و نیم پيش که روحاني رئيس جمهور ديكتاتوري مذهبي شد ادعا كرد كه ميانه‌روي در پيش مي‌‌گيرد. اما بيلان دو هزار اعدام نشانگر چهره واقعی روحانی است. تنها در دو هفته اول ژانويه سال جدید میلادی ۵۲ تن اعدام شده‌اند. در دوران او هم اعدامها و دستگيريها بيشتر شده هم فقر و بيكاري جامعه و هم تبعيض عليه پيروان اديان و مذاهب مختلف و هم دست اندازي به كشورهاي منطقه. خانم رجوي گفت در حاليكه مسلمانان و غير مسلمانان و شيعيان و اهل تسنن براي قرنها در ايران و منطقه با هم به‌صورت مسالمت آميز و برادرانه زندگي مي كرده اند رژيم ايران به جنگ افروزي و تفرقه افكني در ميان اديان و مذاهب مختلف پرداخته و حتي در تهران كه يكي از پرجمعيت ترين شهرهاي دنياست از ايجاد يك مسجد اهل سنت جلوگيري مي كند و تنها نمازخانه اهل سنت در تهران را نيز سال گذشته توسط نيروهاي سركوبگر تخريب کردند. مریم رجوي افزود طبق مصوبات شوراي ملي مقاومت ايران اعتقاد يا عدم اعتقاد به يك مذهب به هيچوجه نمي تواند باعث كسب امتياز يا محروميت هيچيك از شهروندان بشود.
هيأت اسقفها در اين ديدار بيانيه اسقف اعظم ولز، دكتر باري مورگان كه توسط ۵۱ تن ديگر از رهبران مسيحي كليساهاي انگلستان، مورد حمايت قرار گرفته بود، را به خانم مريم رجوي تقديم كردند. اين بيانيه ضمن محكوميت حمله تروريستي موشكي به كمپ ليبرتي در ۲۹ اكتبر ۲۰۱۵، تأكيد مي كند كه سازمان ملل متحد، دولت آمريكا و اتحاديه اروپا بايد به تعهدات بين المللي خود پايبند بوده و اقدامات مشخصي را براي تأمين حفاظت و امنيت كافي ساكنان كمپ، پس از حمله موشكي اكتبر سال گذشته به كمپ به اجرا بگذارند. هیأت اسقفها اشاره کرد که وضعیت حقوق بشر در ایران از زمانی که حسن روحانی دو سال پیش ریاست جمهوری رسید بدتر شده است و تعداد اعدامها از جمله اعدامهای علنی و اعدام نوجوانان افزایش یافته است. آنها خواستار آن شدند که وضعیت حقوق بشر در ایران، به ویژه سرکوب اقلیتهای مذهبی، از جمله مسیحیان، باید در کانون بحث در طول سفر آتی روحانی به اروپا باشد. آنها از دولت انگلستان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا خواستند تا بهبود روابط بین المللی با ایران را مشروط به خواستهای آخرین قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر در ایران، یعنی لغو اعدام در نقض تعهدات بین المللی، آزادی زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی و پایان دادن به شکنجه و دستگیریهای خودسرانه بکنند.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران ضمن تقدیر از تلاشهای ارزشمند رهبران مذهبي انگلستان در حمایت از حفاظت، سلامت و امنيت ساكنان ليبرتي گفت: مسلمانان و مسيحيان بايد با اتكا بر ارزشهاي مشترك خود، در برابر كساني كه مذاهب آنها را به انحراف مي كشند، بايستند. وی سركوب مسيحيان در سراسر خاورميانه به ويژه در ايران را چه توسط رژيم آخوندي و شبه نظاميان جنايتكار وابسته به آن و چه توسط تروريستهاي داعش قوياً محكوم كرد. او اظهار امیدواری کرد بي خانمان كردن و جا به جايي مسيحيان در سراسر خاورميانه هرچه سریعتر پایان یابد و مسيحيان ايران همچنان که همه ملت ایران از شر سرکوب ديكتاتوري دینی حاکم بر ایران خلاصی یابند. رجوی تأكيد كرد كه مقاومت ايران به نبرد عليه ديكتاتوري مذهبي ايران و تلاش براي پايان بخشيدن به سركوب مسيحيان و ساير اقليتهاي مذهبي در ايران، همچنين براي استقرار ساير حقوق پايه یی مردم ايران، ادامه خواهد داد».