۱۳۹۲ مهر ۱۶, سه‌شنبه

اعتراضات كارگران، دانشجويان دانشگاه ها، جوانان، فرهنگيان در سراسر ايران

 
تاریخ ایجاد در 16 مهر 1392
 

دانشجويان دانشگاه آزاد شهر كرد، روز يكشنبه 14مهر تصاوير منحوس خميني و خامنه اي را در اين دانشگاه پاره كردند و قاب اين تصاوير منحوس را شكستند
-دانشجويان دانشگاه الزهراي تهران روز يكشنبه 14مهر ماه در مقابل در ورودي اين دانشگاه واقع در محدوده ونک تجمع اعتراضي برگزار کردند. آنها در اعتراض به پوشش اجباري چادر در سر کلاسهاي درس علاوه برزمان ورود و خروج، اعتراض كردند.
-دانشجويان رشته علوم پايه دانشگاه آزاد تهران واحد شمال از تشکيل کلاسهاي درس خودداري كردند و درمقابل ساختمان دانشگاه آزاد واقع در خيابان پاسداران تجمع اعتراضي برگزار کردند.اين دانشجويان به اختلاف در مبالغ دريافتي از دانشجويان مختلف معترض بوده و خواستار توضيح صريح مسئولين دانشگاه شدند.
-جمعي از خانواده هاي زندانيان محكوم به اعدام روز يكشنبه چهاردهم مهر ماه در مقابل در ورودي بيدادادگاه رژيم واقع در خيابان شريعتي تهران، تجمع اعتراضي برگزار كردند. آنها در اعتراض به حكم اعدام عزيزانشان تجمع كرده و خواستار تجديد نظر در اين احكام شدند. مأموران سركوبگر نيروي انتظامي در وحشت از گسترش اين حركت اعتراضي با زور و تهديد تجمع كنندگان را متفرق كردند.
-امروز دوشنبه كارگران اخراجي شركت پونل در پاكدشت، در اعتراض به انحلال شركت و اخراج همه كارگران، در مقابل دادسراي پاكدشت دست به تجمع زدند و خواستار تعيين تكليف مطالبات عقب افتاده خود شدند.. اين كارگران از 9شهريورماه تاكنون در اعتصاب به سر مي برند.
-تعدادي از بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي رژيم در تهران در برابر شعبه اين سازمان واقع در بالاي ميدان قزوين تجمع اعتراضي برگزار كردند.آنها به کمبود امکانات درماني و نبود پزشکان متخصص در درمانگاه اختصاصي مجاور اين شعبه اعتراض كردند.
-والدين دانش آموزان مقطع دبيرستاني در شهر كرد مانع حركت اين دانش آموزان به جبهه هاي جنگ ضدميهني شدند.
مزدوران رژيم اين دانش آموزان را روزشنبه 13 مهر ماه سوار دو اتوبوس كرده بودند تا به مناطق جنگي برده شوند كه  مردم اتوبوسها را محاصر كردند و به آنها اجازه حرکت ندادند. اين اتوبوس ها قرار بود راس ساعت 10 صبح  روز سيزدهم مهر از مقابل دبيرستان بهشتي شهرکرد حرکت کند عوامل رژيم آخوندي به دروغ به والدين آنها گفته بودند  فرزندانشان براي مدت 72 ساعت به يک سفر علمي در استان کهکلويه برده خواهند شد.  
-گروهي از ورزشكاران و ساكنان  زيبا شهر در تهران در اعتراض به ممانعت ايادي رژيم از بازگشايي يك مجموعه ورزشي دست به تجمع زدند. ورزشكاران معترض  گفتند بيش از يكسال است ك كار ساختماني مجتمع ورزشي تكميل شده است ولي شهرداري از بازگشايي آن ممانعت به عمل ميآورد .   

-روز دوشنبه 15 مهرماه مغازه داران و کسبه محله فرحزاد در مقابل شهرداري منطقه دو رژيم در تهران واقع در سعادت آباد تجمع اعتراضي برگزار كردند. آنها  به جمع آوري اجناس و پلمپ بدون دليل مغازه هايشان توسط عوامل سد معبر شهرداري دست به اعتراض زدند. آنها قصد ورود به شهرداري را داشتند كه مأموران سركوبـگر انتظامي وحشيانه به آنها حمله كردند و مانع اين كار شدند.
-بيش از 300 نفر از کارگران ذوب آهن اصفهان صبح روزيكشنبه 14 مهر ماه در شهرکرد در خيابان سعدي غربي تجمع اعتراضي برگزار كردند. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق عقب افتاده خود دست به تجمع زدند.
-بيش از150 نفر از آموزگاران غير دائم استان چهار محال و بختياري روز يكشنبه 14 مهر ماه در مقابل اداره آموزش و پرورش رژيم در شهركرد تجمع کردند  و به وضعيت نامشخص كارشان اعتراض كردند. آنها با شعار « نيکخو برو گمشو” اعتراض خود به آموزش و پرورش رژيم در اين استان نشان دادند..
-كارگران كارخانه اشكان چيني در قزوين در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده خود، دست به اعتصاب زدند و از رفتن به سر كار، خودداري كردند.

-بنا به گزارشهاي دريافتي مردم هرمزگان قصد دارند روز سه شنبه 16مهر ماه در اعتراض به جدايي شهر پارسيان از شهرهاي اين استان و پيوستن آن به استان فارس در مقابل استانداري رژيم در هرمزگان تجمع كنند.
-مأموران سركوبگر نيرو هاي انتظامي و مزدوران لباس شخصي در شهر كُرد روز جمعه وارد خيابان کاشاني حد فاصل چهار راه هواپيمايي و فلکه دانشگاه شدند و به طرز وحشيانه يي ديشها و تجهيزات ماهواره هاي مردم را جمع کردند.. پس از آن مردم به مأموران سركوبگر نيروي انتظامي اعتراض كردند و در خانه هاي خود را بستند ولي مزدوران لباس شخصي با سنگ به شيشه هاي اين خانه ها حمله كردند و شيشه هاي برخي از خانه را شكستند. در اين حمله ماموران رژيم آخوندي يك كودك ده ساله را مجروح كردند.