۱۳۹۵ آبان ۲۵, سه‌شنبه

طارق هاشمی: توافقهای ‍پشت پرده آمريكا با رژيم در رابطه با عراق

Javdanehha        جاودانه ها

افشاگری بی سابقه در رابطه با ایران - طارق الهاشمی معاون سابق ریاست جمهوری عراق   توافق ایران وآمریکا در رابطه با عراق و منطقه





اورینت نت
ملاقاتی با طارق الهاشمی داشتیم شخصیتی که معاون رئیس جمهور بود در بسیاری از تصمم گیری ها نشست ها وائتلاف های وعملکردها واتفاقات با خبر بوده وشرکت داشته است
 اما امروز حرفهای جدیدی میزند.
او در رابطه با انتخاب ترامپ گفت فکر نمیکنم چیزی فرق کند از نظر من سیاست خارجی آمریکا هیچ تفاوتی نخواهد کرد من یقین دارم که ترامپ توان آن را ندارد به تعهداتی که هنگام انتخابات داده عمل کند .
تا همین لحطه یک تفکر واراده کابوئی بر آمریکا حاکم است که تمامی تصمیم گیری های کاخ سفید را میسازد.
واین جای بسی تاسف است من بارها بطرق وبهانه های مختلفی گفتم که عراق تنها راه حل نظامی ندارد باید سیاسی و با اصلاحات برای نجات عراق هم تلاش کنیم.
از زمان جنگ 2003 تا حالا تمامی زیر ساخت ها و زیر بناهای عراق نابود شده است.
همین الان 30 درصد مردم عراق زیر خط فقر هستند
عراق زیر نفوذ ایران اداره میشود
هیچ شرافت وافتخاری برای عراقی ها باقی نمانده است
شبه نظامیان خامنه ای و پاسداران قوی ترازارتش نخست وزیر که فرمانده کل قواست وجود دارد.
این چگونه ممکن است مگر این دولت مردان در کاخ سفید هم میدانند وبه آن رضا داده اند
اینها نتیجه وحاصل جنگ 2003 بوده است
من از سال 2006 معاون رئیس جمهور عراق بودم تا سال 2013
ومن شاهد انحرافات پایه ای واساسی بوده ام در عمل نه در حرف یا دستور و انحراف در سیاست در دولت در احترام به قانون در حقوق انسان در حقوق شهروندان این انحراف این بود که بصراحت بگویم حکام عراق علنا و بوضوح میگفتند ما تابع ولی فقیه و حکومت مذهبی در قم هستیم .
این انحرافات زیر چشمان آمریکائی ها بوجود آمد و تا همین الان ادامه دارد.
خوب این همکاری و اتحاد عمل بین ایران و آمریکا بعد از جنگ بوجود نیامد از قبل از جنگ 2003 بین آمریکا وایران وجود داشت .
وتمام این بلایا که بر کشورم رفت نتیجه همیت توافق شوم ایران وآمریکا بود از سال 2002.
 خلاصه منافع مشترک ایران آمریکا واسرائیل سئوالاتی برانگیخت ومعلوم شد که این سه کشور بر سر نابود کردن عراق با هم مذاکره و توافقاتی نمودند که بر اساس منافع مشترکشان بوده است .علیرغم اینکه ایران به آمریکا میگفت شیطان بزرگ و آنها هم به ایران میگفت محور شر اما واقعیت این است که سفیر آمریکا در عراق، کراکر بعد از 6 ماه میگفت که هیچ کاری پیش نمیرود ومشکلی حل نمیشود الا اینکه با سفیر ایران در بغداد می نشستیم.
واین هم یعنی تمامی شکی است که به آمریکا باید کرد که کارهائی را انجام میدهد که با سفیر رژیم که فرمانده سپاه تروریستی قدس است و دارای جوخه های مرگ در عراق میباشد .
آری زمانی که سفیر آمریکا از دفتر من خارج میشد بعد از نشست و مذاکره با من یک راست میرفت با سفیر رژیم که فرمانده سپاه تروریستی قدس بود هماهنگی ها را میکرد .
حاصل این توافق وهماهنگی ها منافع دول عربی ومنافع کشورم و تمامی اهل سنت را نشانه گرفت ونابود کرد.
 نگاه کنید به امروز استان نینوی و موصل که چگونه بدون اینکه سنی های دیگر را دخالت بدهند چه جنایانی در این استانهای سنی نشین انجام میدهند
ببینید در سال 2006 که انتخابات شد گفتند که سنی ها را هم در سیاست واداره امورعراق مشارکت میدهیم بدون اینکه به اعتقادات و مذهبشان کاری داشته باشیم اما در مرور زمان معلوم شد که بتدریج آنها برنامه ریزی وهماهنگی نمودند که اهل سنت را هدف قرار دهند.
برنامه پاکسازی حزب بحث یکی از این برنامه ها بود که تمامی افراد نظامی سیاسیون امامان مساجد وشیوخ عشایر را به اسم مبارزه با تروریزیم تصفیه کردند وحتی ترور نمودند.
خبرنگار اورینت گفت شنیده میشود که ایران میخواهد یک مرز مستقیم زمینی به سوریه داشته باشد از طریق تلعفرموصل همچنین مسیری از بعقوبه در استان دیالی به تلعفر و معبر ربیعه بین عراق وسوریه که از قامشلی وصل میشود به عفرین؟
هاشمی گفت من صد در صد با شما موافقم  این هدف اصلی ایران است که به دریای متوسط  وصل شود
رژیم میخواهد از محور قصر شیرین دیالی بغداد کربلا  النخیب عرعربه عربستان سعودی برسد واین کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به عربستان میباشد
پس در حال حاضر ایران از دو مسیر امکان تحرکات نظامی دارد
اولی از شمال حمام العلیل تلعفر و سنجار تا مرز سوریه که به دریای مدیترانه میرسد
دومی از دیالی بغداد وجنوب النخیب میتواند به مناطق استراتژیک خلیج وعربها برسد و اهداف شومش را محقق کند