۱۳۹۵ مرداد ۳, یکشنبه

مهدي نكو گويان ، اشرف نشان دلير و يار صديق و وفا دار وغم خوار مجاهدان .

Javdanehha        جاودانه ها


مهدي نكو گويان ، اشرف نشان دلير و يار صديق و وفا دار وغم خوار مجاهدان 

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده ی عالم دوام ما"




  بارها شخصا شاهد بودم كه در شرايط وخيم مريضي براي ملاقاتهاي مختلف جهت زنده كردن امكاني وارد ميشد و در ملاقات از فرط مريضي حتي از  حال ميرفت ولي هرگز نميشد جلوي او را از آمدن به چنين مسئوليتهايي گرفت . بي شك او از ستارگان تابان اشرف نشانها ميباشد كه در همين لحظه با فروغهاي جاويدان محشور شده است. روحش شاد  


پيام تسليت خانم رجوي

با كمال تأثر و تأسف مطلع شديم كه مهدي نكوگويان اشرف نشان پرشور و يار و ياورديرپا و فداكار مجاهدين، شامگاه دوشنبه 28 تيرماه ۹۵، درپي نبردي سخت و طولاني، با روحيه يي رزمنده و اشرفي گونه، در برابر بيماري، در بيمارستاني در پونتواز در شمال پاريس در گذشت و به ياران صديق و شهيدش پيوست.
مهدي نكوگويان متولد سال 1328 در تهران بود و تحصيلات خود را در رشته حسابداري به پايان برد. او درسالهاي پاياني دهه چهل به همراه مجاهد شهيد محمدرضا ميرمحمد صادق كه از بستگانش بود، با تشكيل يك هسته مخفي به فعاليتهاي سياسي روي آورد و به كمك مردم محروم مناطق جنوب شهر تهران پرداخت
محمد رضا مير محمد صادق از اعضاي سازمان مجاهدين در آن سالها بود که در درگيري باساواک شاه در سال ۱۳۵۰ به شهادت رسيد و آز آن پس مهدي در كسوت يك هوادار پرشور، به فعاليتهايش در راستاي اهداف مجاهدين ادامه داد.
بعد از پيروزي انقلاب ضدسلطنتي مهدي يكسره به فعاليت در ارتباط با مجاهدين پرداخت و در دوراني كه رژيم خميني نشريه مجاهد را ممنوع الانتشار كرده بود، بخشي از نشريه در مغازه او بطور مخفيانه چاپ و منتشر مي شد.
با شروع مقاومت انقلابي عليه رژيم آخوندي، خانه و مغازه مهدي نکوگويان پناهگاه رزمندگان مجاهد در فضاي سركوب و خفقان خميني جلاد بود. بدليل همين فعاليتها بود كه مهدي ناگزير مخفي شد و سپس به پاكستان و آز آنجا به فرانسه رفت و به فعاليتهايش در ارتباط با مجاهدين ادامه داد
مهدي عشق و ايماني عميق به رهبري داشت و در نامه اي دراين باره نوشت:
قرار دادن رهبري سازمان مجاهدين بعنوان الگوي زندگي ام، هر روز بيشتر از روز قبل مرا به سازمان نزديك كرد و نزديكي بيشتر با اين ايدئولوژي شناخت بيشتري به همراه خود داشت و نهايتا ...مسعود و مريم در انديشه من در جايگاه واقعي خود قرار گرفتند و اينك آنها بعنوان رهبر عقيدتي ام در تمامي وجودم جاري شدند.
مهدي طي سالهاي فعاليت با مجاهدين چه در داخل و چه در خارج كشور، با مايه گذاري و فداكاري، تمام انرژي و توان خود را در راه كمك به آرمان آزادي مردم ايران قرار داد و اخلاص و صميميت او تحسين يارانش را برمي انگيخت.
مهدي نكوگويان يار و ياور مجاهدان اشرفي در تمامي سالهاي سخت پايداري در اشرف و ليبرتي بود و در هر بزنگاهي براي دفاع از حقوق آنها در صحنه حضور مي يافت و در افشاي اقدامات سركوبگرانه رژيم و مزدورانش عليه مجاهدين از هيچ تلاشي فرو گذار نمي كرد ،
مهدي نكوگويان ، بعد از شنيدن پيام رهبر مقاومت بعنوان چراغ خاموش و عهد پرچم، به اين پيام لبيك گفت و با ر ديگر تجديد پيمان كرد و تا به آخر بر عهد و پيمانش استوار ماند .
عهد پرچم فروغ و آزادي در پاسخ به لبيك اشرفيان در ليبرتي
گواهي مي دهم براي هر ايراني كه بخواهد به عهد و پيمانش با خدا و خلق و مردم ايران پايدار بماند، و نخواهد طعمه رژيم شود، مرزبندي بدون شكاف و بي تزلزل با رژيم منفور ولايت فقيه و تمام دستجات و مستخدمان آن اصلي ترين وظيفه انساني و ميهني است.
تاكيد مي كنم كه براي رسيدن آزادي و حاكميت مردم در ميهن اسيرم ، بايد با تمام توان و تا آخرين نفس به نبرد سرنگوني با رژيم ضدبشري وفادار بود. بعنوان يك اشرف نشان ، موضع من در قبال عهد پرچم و لبيك تاريخي اشرفيان و مجاهدان در ليبرتي و سراسر جهان براي سرنگوني رژيم آخوندي اين است:
همچون گذشته، بدون هيچ شكافي و با تمام توانم در مسير سرنگوني رژيم منفور ولايت فقيه در كنار مجاهدين خواهم ايستاد و براي رساندن خواهر مريم به ميدان آزادي نبرد را تا تهران ادامه خواهم داد. به اميد ديدار برادر مسعود
مرگ بر اصل ولايت فقيه
زنده باد مجاهدين، زنده باد آزاودي
مهدي نكوگويان - 20150113
دوران مبارزه با بيماري، صفحه درخشان ديگري از زندگي مبارزاتي يار صديق مجاهدين، مهدي نكوگويان بود. او برغم بيماري، همواره از مجاهدان اشرفي در ليبرتي ياد مي كرد و خود را شرمنده و وامدار آنان مي دانست. و همواره تاكيد مي كرد كه تلاش مي كند تا بر بيماري غلبه كند و مجددا فعاليتهايش را از سر بگيرد.
يار و ياور ديرپاي مجاهدين، مهدي نگوگويان بعداز نبرد ي سخت و سنگين با بيماري، روز دوشنبه ۲۸تيرماه ۹۵در بيمارستاني در پونتواز در شمال پاريس به جاودانه فروغها پيوست.
پيام تسليت خانم مريم رجوي
خانم مريم رجوي با تسليت به مناسبت در گذشت مهدي نکو گويان يار صديق اشرفي ها و برادر بزرگوار و غمخوار چند دهه مجاهدين، گفت: اين انسان والا که از سالهاي قبل از دهه پنجاه تا امروز در کنار مجاهدين زندگي خود را وقف مبارزه‌ با دشمن آزادي مردم ايران کرد، صميمانه و بي‌چشمداشت در همه سختيها و رنج‌هاي اين مبارزه شريک بود. بي‌شک او امروز با ياران صديق و شهيدش و به ‌ويژه با مجاهداني چون حاج حسين تهراني کيا، علي اصغر زهتاب‌چي و عطاءالله حاج محموديان، که در کانون توحيدي اصناف با آنها همسنگر بود، محشور شده است. 
خانم رجوي افزود : به‌روح پاکش درود که نمونة احترام‌انگيزي از وفا و ثبات قدم در اين مقاومت بود.درگذشت او را به‌خانواده بزرگ مقاومت و به خانواده اش تسليت مي‌گويم.