۱۳۹۴ بهمن ۱۰, شنبه

نيويورك تايمز: تحريم‌هاي آمريكا همچنان عليه سرمايه‌گذاران در ايران برقرار است




روزنامه كيهان(رژيم)­۱۰/۱۱/۹۴:


تحريمهاي مالي آمريكا عليه ايران همچنان معتبر است و وزارت خزانه‌داري آمريكا ايران را همچنان «حامي مالي و دولتي تروريسم» ‌مي‌شناسد.


« روزنامه نيويورك تايمز در تحليلي نوشت با وجود اشتياق اروپا موانع تحريمي تجارت با ايران فراوان است و آمريكا اجازه نمي‌دهد اين اتفاق بيفتد. اين روزنامه خاطرنشان كرد: موانع سرمايه‌گذاري و تجارت با ايران بسيار است. ايران كشوري 80 ميليوني و جذاب براي شركت‌هاي خارجي است كه در فكر بازگشت به ايران هستند. اما با وجود همه اين اشتياق؛ اكثر سرمايه‌گذاران نسبت به بازگشت به ايران محتاط و بسيار مراقب‌اند. همچنان جدي‌ترين مانع بر سر راه هرگونه عقد قرارداد خارجي براي ايران, تأمين اعتبار است. تحريمهاي مالي آمريكا عليه ايران همچنان معتبر است و وزارت خزانه‌داري آمريكا ايران را همچنان «حامي مالي و دولتي تروريسم» ‌مي‌شناسد. همين كافيست تا هيچ پولي امكان نقل و انتقال بانكي به ايران از مجراي بانكهاي آمريكايي را نداشته باشد. دستورالعمل وزارت خزانه‌داري آمريكا امكان هر گونه قرارداد جديد با ايران را ناممكن مي‌كند.
«دراگان ووكوويچ» رئيس شركت «مديترانه بين‌الملل» در «هوستون» كه در خاورميانه فعال است در اين خصوص بيان داشته است: «با قيمت نازل نفت, صنعت نفت ايران قابل سرمايه‌گذاري نيست و بعد از ترك قدرت از سوي اوباما ما نمي‌دانيم چه اتفاقي خواهد افتاد.» «استفان شافرات» سخنگوي ايرباس در تولوس فرانسه نيز گفته است: ايرباس تأييد نخواهد كرد كه مذاكرات با ايران آنقدر پيش رفته كه منتهي به ثبت سفارش در روزهاي آتي باشد. سخنگوي شركت معظم هواپيمايي «بوئينگ» آمريكا هم در پاسخ به سؤالهايي راجع به منافع اين شركت در ايران گفته است: «فعلاً ما در حال ارزيابي اوضاع هستيم.».