۱۳۹۲ آبان ۳, جمعه

فراخوان گسترده شورای شيوخ بغداد و استانهای جنوبی عراق برای آزادی ۷گروگان اشرفی

فراخوان گسترده شورای شيوخ بغداد و استانهای جنوبی عراق برای آزادی ۷گروگان اشرفی
تاریخ : 02 آبان 1392
در يک اقدام فراگير و گسترده و ممتد؛ شوراهای شيوخ بغداد و ساير استانها؛ تجمعات عشاير در استانهای مختلف عراق؛ سازمانهای غيردولتی و کانونهای مدافع حقوق بشر در عراق؛ با صدور بيانيه و فراخوانهای جداگانه جنايت وحشيانه قتل عام مجاهدان ساکن اشرف را محکوم کردند و به آزادی 7گروگان اشرف و تضمين حفاظت از مجاهد ان ساکن ليبرتی با استقرار نيروهای کلاه آبی سازمان ملل فراخوان دادند.
متن قسمتی از بيانيه ها و فراخوانها:
شورای شيوخ بغداد واستانهای جنوبی: به نيابت از عشيرهٴ البعيج و برای وطنم عراق اعلام می کنم حمله و اشغال اشرف و جنايت رژيم ايران و مزدوران عراقيش در کمپ اشرف را به شدت محکوم می کنم اين کار با مشارکت مالکی عليه پناهندگان بی سلاح صورت گرفته است.
اطلاعات دقيق و همچنين گزارش ديدار هيأت همياری سازمان ملل کشته شدن 52نفر و 7 مفقود را تأييد کرده است. 6تن از کشته شدگان و6تن از گروگانها از زنان بوده است چيزی که هر عراقی شريف و وطن پرست را آزار می دهد. به همين دليل با صدای رسا و بلند با عشيره ام اعلام می کنيم که ما خواستار آزادی گروگانها در سريع ترين زمان ممکن هستيم. قطعاً و بدون ذره يی تأمل مردم عراق اين جنايت عليه زنان و مهمان عراق را محکوم می کنند.
تجمع عشاير عراق: جنايت در حمله به کمپ اشرف توسط شبه نظاميان مالکی و به فرمان حکومت فاشيست دينی حاکم بر ايران. حقيقتاً قلب همه عراقيان شريف و وطن پرست را جريحه دار کرده است. عشاير عراق اين جنايت را که دور از اخلاق عربی است محکوم می کنند و از سازمان ملل خواهان حمايت انسانی از طريق استقرار نيروهای کلاه آبی هستم. چرا که حکومت عراق فرامين خودش را در جنايت عليه مجاهدين از رژيم ايران می گيرد کاری که مطلقاً از طرف مردم عراق و به طور خاص عشاير غيرتمند آن محکوم است. ما فرا می خوانيم مسئولان آمريکايی و سازمان ملل و اتحاديه اروپا و پارلمان اروپا را که به فوريت در اين مسأله دخالت کنند و از حکومت عراق خواستار آزادی سريع7 گروگان شوند و همچنين اعلام می کنيم که مسئوليت حفاظت اعضای مقاومت ايران در عراق برعهده آنها است که بايد به وظيفه خود عمل نمايند.
کانون فرهنگيان ديالی: به هر کس که در رگهايش خون انسانيت جاريست می گوييم: انسانيت را از چنگال و دندان گرگهای ضدانسان نجات دهيد. با ربودن 7تن از ميهمانان مردم عراق از قرارگاه اشرف مالکی می خواهد از آنها اعترافها اجباری و دروغ بگيرد تا به دشمنی با مجاهدين ادامه دهد به پا خيزيد و انسانيت را از چنگال ستمگری که دموکراسی را می کشد نجات دهيد
انجمن کبوتران صلح برای زنان عراقی: کشتار و اعدام زنان مجاهد و مسلمان و به گروگان گرفتن آنها از طرف نيروهای مالکی جنايت وحشيانه يی است که وجدان هر انسان آزاده ای را به لرزه در می آورد. ما به عنوان اعضای انجمن کبوتران صلح از سرنوشت گروگانها و از جمله 6 زن گروگان که هم چنان در زندانهای مالکی هستند و استرداد آنها به ايران بيمناکيم هر يک از اين گروگانها توافقنامه ای با دولت آمريکا امضا کرده اند و از نظر ما آمريکا مسئوليت آزادی آنها برعهده آمريکا است.
کانون زنان روشنفکر عراقی: ما برای وضعيت 3400تن از مجاهدين اعضای اپوزيسيون ايران که در عراق اقامت دارند به شدت احساس نگرانی می کنيم
زيرا که رژيم ايران می خواهد آنها را توسط مالکی به قتل برساند. در تهاجمی که به شنيع ترين شکل در اول سپتامبر به کمپ اشرف صورت گرفت 52تن کشته شدند و 7تن از آنها را به گروگان گرفتند. برای تأمين حفاظت آنها و آزادی گروگانها سازمان ملل و دولت آمريکا و اتحاديه اروپا بايد به خواست آزادی گروگانها در اسرع وقت و استقرار نيروهای کلاه آبی سازمان ملل به سرعت پاسخ بدهند.
جريان انقلاب ملی 20 عشرين: برای همه جهانيان روشن است که حکومت عراق جنايت بزرگ ضدبشری را در روز اول ايلول / سپتامبر 2013 در اشرف مرتکب شده است که به دستور مالکی و به دست نيروهای ويژه سوات و لشکر کثيف و در تن دادن به خواسته رژيم ايران انجام شده است سازمان ملل و آمريکا و اتحاديه اروپا همگی دقيقاً آگاهند و می دانند که 7 گروگان در يک زندان در نزديکی فرودگاه بغداد زندانی هستند. ما در «جريان انقلاب ملی 20 عشرين» صدايمان را به صدای خانم مريم رجوی در فراخوانش به جامعه بين المللی اضافه می کنيم و خواهان اقدامات فوری هستيم و همچنين و بشکلی خاص بر مسئوليت آمريکا در رابطه با اصل عدم بازگرداندن اجباری و امنيت گروگانها و سکان ليبرتی که همه افراد حمايت شده بر اساس کنوانسيون چهارم ژنو هستند تأکيد می کنيم.
تجمع جوانان فلوجه: حمله و جنايت مالکی در اول سپتامبر در اشرف پيشانی بشريت را لکه دار کرده و وجدانهای زنده را تکان می دهد. اين جنايتی بود که در آن تمام ازرشهای اسلامی و سنتهای عربی و عراقی اصيل مورد تجاوز قرار گرفت و اهانت به مردم عراق و تاريخش بود. از طرف مردم عراق به صراحت برائتمان را از اين جنايات دولت مالکی که ربطی به دين و تاريخ و اصول و ارزشهای مردم عراق ندارد اعلام می کنيم و خالصانه ترين همدردی و تسليتهای خود را به مجاهدين؛ اعضای اپوزيسيون ايران مستقر در عراق؛ تقديم می کنيم.
و اعلام می کنيم: ما خواهان آزادی فوری گروگانها هستيم و دولت مالکی بايد بابت خونهای شهداء و دستگيری گروگانها مورد حسابرسی قرار گيرد. و
حفاظت فوری بين المللی توسط سازمان ملل و دولت آمريکا بايد برای آنها فراهم شود.
کانون روزنامه نگاران آزاد: از نظر ما روشنفکران عراق تکذيب جنايت در اشرف توسط مالکی و عواملش توهين به مردم عراق است. زيرا برای ما عراقيان بسيار روشن است که پس از انتقال حفاظت از سال 2009 به نيروهای عراقی، حتی يکنفر خارج از عوامل دولت عراق نتوانسته است وارد اشرف شود. بنابراين پر واضح است که تکذيب مالکی و فالح فياض، چيزی جز فرار از عقوبت اين جنايت در مقابل دادگاههای بين المللی نيست. ما ضمن محکوم کردن قتل عام ساکنان اشرف، آنها را برادران و خواهران خودمان و همسنگران استراتژيک عليه دشمن مشترکمان رژيم ايران می دانيم، ما دولت آمريکا و سازمان ملل را جهت تحقق موارد زير فرا می خوانيم:
1. با فشار بر دولت عراق، آنها را در قبال امنيت و سلامت گروگانها ملتزم واز مالکی بخواهند که در اسرع وقت گروگانها را آزاد کنند.
2. يک تيم مانيتورينگ ملل متحد و يک واحد از نيروهای کلاه آبی ملل متحد بايد به طور تمام وقت در ليبرتی و مستقر شوند.
3. دبيرکل و کميسر عالی حقوق بشر بايد يک تحقيقات مستقل در مورد جنايت اول سپتامبر انجام داده و عاملان آن را در مقابل عدالت قرار دهند.
کانون سادات اشراف آل بيت:
ما کشتار اول سپتامبر در اشرف را محکوم می کنيم و مجاهدين را به عنوان برادران و خواهران و ميهمانان خود که بيشتر از 26سال در عراق به عنوان زندگی می کنند می شناسيم و آنها به عنوان پناهندگان سياسی به شمار می آيند کما اين که کميسرعالی پناهندگان چندين بار به اين موضوع اذهان کرده است از همين زاويه مابه عنوان تجمع آل سادات از دبيرکل خواهانيم که يک تيم مانيتورينگ ملل متحد و يک واحد از نيروهای کلاه آبی ملل متحد بايد به طور تمام وقت در اسرع وقت در ليبرتی مستقر کند و همچنين از دبيرکل و کميسر عالی حقوق بشر بايد يک تحقيقات مستقل در مورد جنايت اول سپتامبر انجام داده و عاملان آن را در مقابل عدالت قرار دهند. و در اسرع وقت 7 گروگان را آزاد کند.