۱۳۹۲ آبان ۴, شنبه

گزارش نقض حقوق بشر در ايران و رويارويي روحاني با ملل متحد



وزارتخارجه ملايان: انتصاب گزارشگر توهين به رژيم آخوندي و گزارش وي غيرمنصفانه است

 

اعدام و سركوب وجه مشترك همه باندهاي رژيم است و بايد به شوراي امنيت ملل متحد ارجاع شود

 

به دنبال انتشار گزارش اخير گزارشگر ويژه ملل متحد در مورد حقوق بشر در ايران كه بخش كوچكي از جنايات فاشيسم ديني حاكم بر ايران را برملا مي‌كند، باند روحاني، شعارهاي «اعتدال» و «تعامل» را به كناري گذاشت و شوراي حقوق بشر ملل متحد را به شدت مورد حمله قرار داد. سخنگوي وزارتخارجه روحاني«انتصاب گزارشگر ويژه حقوق‌بشر را توهين به ملت بزرگ ايران ( بخوانيد فاشيسم ديني حاكم بر ايران) دانسته و آن را به‌رسميت نمي‌شناسد .... ساز وكار انتصاب گزارشگر كاملاً سياسي بوده و نتيجه يك روند گزينشي است كه توسط معدودي كشورهاي خاص در شوراي حقوق‌بشر دنبال مي‌شود و ازاين رو گزارش تهيه شده نيز با انگيزه‌هاي سياسي و كاملاً غيرمنصفانه به تشريح وضعيت حقوق‌بشر در ايران پرداخته است».

اين در حاليست كه همه مي‌دانند، جديترين كشورهاي ناقض حقوق بشر در شوراي حقوق بشر همه تلاش خود را براي جلوگيري از تعيين گزارشگر ويژه براي ايران به عمل آوردند، اما ابعاد جنايتهاي رژيم آخوندي به حدي بود كه تلاشهاي رژيم و ديگر ناقضان حقوق بشر به جايي نرسيد.

سخنگوي وزارتخارجه رژيم با وقاحت گفت «گروههاي تروريستي و خشونت طلب كه دستشان به خون مردم بيگناه آلوده است عموما منابع تهيه اين گزارش قرار گرفته‌اند و از اين رو گزارش مذكور فاقد اعتبار و وجاهت قانوني است». اين در حاليست كه حكومت آخوندي به رغم درخواستهاي مكرر جامعه جهاني به آقاي احمد شهيد و گزارشگران موضوعي حقوق بشر ملل متحد اجازه ورود به ايران را نداده است.

جديدترين گزارش احمد شهيد به كميته سوم مجمع عمومي ملل متحد، كه روز اول آبان منتشر شد تأكيد مي‌كند 724زنداني در فاصله ژانويه 2012 تا ژوئن 2013، در ايران اعدام شده اند. گزارش مي افزايد وضع حقوق بشر در ايران همچنان نگران كننده است و نشانی از بهبود ندارد. گزارش ضمن اشاره به موج اعدامها، تبعيض جنسيتي، نقض مستمر حقوق مدني، سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مردم ايران تصريح كرده است كه بسياري از حقوق سياسي و مدني مردم ايران به وسيله قوانين رسمي رژيم نقض مي شود.

ادامه و تشديد اعدامها و مجازاتهاي ضد انساني كه بخشي از آن در گزارش ملل متحد ذكر شده است، همچنانكه برخورد وزارتخارجه فاشيسم ديني حاكم بر ايران با گزارشگر و گزارش، بار ديگر نشان مي‌دهد سركوب و شكنجه و اعدام وجه مشترك همه باندها و دستجات رژيم و لازمه بقاي آنست و تنها راه ارجاع پرونده جنايتهاي رژيم به شوراي امنيت ملل متحد و محاكمه و مجازات سردمداران آن به خاطر جنايت عليه بشريت است. تا آخوندها بر سركار هستند نقض وحشيانه حقوق بشر در ايران ادامه خواهد داشت. تبليع اعتدال و ميانه روي در فاشيسم ديني حاكم، هدفي جز فريب جامعه جهاني يا توجيه معامله و مماشات با اين رژيم قرون وسطايي ندارد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

3 آبان1392 (25 اكتبر2013)