۱۳۹۲ آبان ۳, جمعه

تظاهرات و تحصن ها عليه حکومت مالکی از جمله بغداد

امروز مردم عراق گفت: تظاهرات و تحصن ها عليه حکومت مالکی که شش استان عراق شاهد آن است وارد يازدهمين ماه خود شد
 
تلويزيون اسکای نيوز در گزارش خود از تظاهرات سراسری مردم عراق تصريح کرد: تظاهرات سراسری امروز مردم عراق در ادامه تحصنهايی که مدت 10ماه است که در شهرهای غربی و شمالی عراق عليه حکومت مالکی و وضعيت امنيتی ادامه دارد؛ برگزار شد.
تلويزيونهای الجزيره مباشر، التغيير، الفلوجه، بغداد، الرافدين، الغربيه و البابليه اقدام به پخش مستقيم نماز جمعه و تظاهرات مردم عراق کردند.
در تظاهرات عظيم امروز مردم عراق در شهرهای مختلف؛ سخنرانان و خطبای جمعه در سخنانشان بر سازش ناپذيری بر سر آرمانشان و استمرار تحصن تا تحقق خواسته هايشان تأکيد کردند.
خطيب رمادی گفت: ای مردم بايستی به عنوان يک صف مستحکم متحد پايداری کنيد و ما اگر سرمان برود اين ميدان را ترک نخواهيم کرد. ما سازش نمی کنيم هستيم. پايداری می کنيم تا به حقوقمان برسيم. به دولت مالکی می گويم ای دولت قتل و انهدام، آيا انهدام مساجد و آيا ريختن خونها تو را راضی می کند؟ آيا از هم پاشاندن ميدانهای تحصن تو را راضی می کند. ولی ميدانهای تحصن مورد رضايت تو نيست؟ شما می کشيد و سر می بريد و منهدم می کنيد و به عزيزترين مکانها که در روی زمين است يعنی خانه های خدا تجاوز می کنيد... ای خائنان آيا شما خدا را به مبارزه می طلبيد؟ ای دولت، دو رويی کافی است. شکست کافی است دين خدا از تو تبری می جويد.
خطيب رمادی خشم مردم عراق از بی عملی شورای امنيت و اتحاديه عرب در قبال دخالتهای رژيم ايران در عراق و کشتار و سرکوب مردم توسط دولت مزدور رژيم ايران در عراق؛ ابراز داشت و گفت: پيام به کشورهای عربی، آيا در قبال عراق موضعی نداريد؟ رژيم ايران عراق را به فساد کشانده است و شما سکوت پيشه کرده ايد. بخدا که اگر دست به اقدام عليه اين تجاوز رژيم ايران نزنيد؛ اين سيل از عراق فراتر خواهد رفت... .. عراق را رها کرديد و دزدان؛ قتل و کوچ دادن و تروريزم را افزايش دادند.
شيخ غالب العيساوی خطيب فلوجه گفت: تاريخ به هيچ آدم سست عنصر و خائنی رحم نخواهد کرد
خطيب جمعه فلوجه گفت: دولت مالکی تلاش می کند مسير جنبش ما را سد کند. اما ما برای زدودن ظلم و ستم از مردم و اهل تسنن و برای ياری رساندن به زندانيان بيگناه دست به تظاهرات زده ايم. خطيب جمعه فلوجه بر ادامه تحصن تا برآورده شدن کليه حقوق مردم تأکيد کرد.
به گزارش تلويزيون الجزيره شيخ عدنان مشعل، عضو کميته های هماهنگی تحصنهای رمادی گفت: بعد از گذشت بيش از 300روز از تحصن، اين مردم برای پايان دادن به ظلم و ستم در عراق و برای کنار زدن آنچه از آن رنج می برند به صحنه آمده اند. آنها رنج سرما و سوزش گرما را به جان خريدند و ثابت قدم هستند و بر سر آرمانشان چانه نمی زنند. هزاران تن از مردم عراق در پشت ميله های زندانها هستند و زندانهای مخفی داير است که زندانيان در آنها در عذابند و ماهها بلکه سالها رنگ نور آفتاب را نمی بينند. ... همه جهان می دانند که قضاييه عراق بر عدالت نيست و احکامش عادلانه نيست و خبرهای مربوط به بازجوها و شکنجه عليه زندانيان و اعتراف گيری اجباری، با مرگ زندانيان در زير شکنجه تأييد شده است. در زندانها از افراد بيگناه با انواع روشهای شکنجه که تاريخ به خود نديده است اعترافها ساختگی برای اعدام آنها گرفته می شود.
اقدامات تروريستی و سرکوبگرانه نظاميان و شبه نظاميان وابسته به مالکی از شب قبل از تظاهرات مردم عراق را هدف قرار داد. علاوه بر انفجار مسجد جامع موصل که شب جمعه توسط نيروهای سوآت مالکی انجام شد؛ تلويزيون التغيير گزارش داد: همزمان با تظاهرات امروز مردم عراق انفجار يک بسته انفجاری در يوسفيه در جنوب بغداد 9 کشته و مجروح بر جای گذاشت. همچنين به گزارش تلويزيون فلوجه پليس استان الانبار اقدامات امنيتی شديدی را برای در اطراف ميدانهای تحصن در اين استان برقرار کرده بود.
ساعتهايی بعد از برگزاری تظاهرات تلويزيون بغداد از ترور امام مسجد جامع رمادی گزارش داد. تلويزيون بغداد گفت: شيخ احمد جمعه، امام و خطيب مسجد جامع رمادی بعد از پايان نماز جمعه اين شهر در مسير خانه اش در روستای "عصريه "در غرب رمادی ترور شد.