۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

اجلاس دو روزه شوراي ملي مقاومت ايران, اطلاعيه دبيرخانه شورا



اجلاس شوراي ملي مقاومت در روزهاي بيست و هشتم و بيست و نهم مهر ماه با حضور خانم مريم رجوي، رئيسجمهور برگزيدة شورا، براي دوران انتقال حاكميت به
مردم ايران، برگزار شد
 

.

پس از اجراي جمعي سرود «اي ايران اي مرز پرگهر»، سرود رسمي شوراي ملي مقاومت، خانم رجوي در سخنان افتتاحية خود، ضمن خير مقدم به حضار، به همة اعضاي شورا كه در زندان ليبرتي هستند، به ويژه به اعتصاب غذاكنندگان در ليبرتي و هم چنين در ژنو، اتاوا، ملبورن، برلين و لندن درود فرستاد و پايداري آنها را در كارزار جهاني براي آزادي گروگانهاي اشرفي و تأمين امنيت ساكنان ليبرتي ستود و ابراز اميدواري كرد كه وضعيت بسيار سخت و دردناك اعتصاب غذاي طولاني هرچه زودتر خاتمه پيدا كند.

خانم رجوي گفت: اين اجلاس را در حالي برگزار مي كنيم كه خاطرة تابناك 52قهرمان شهيد اشرف در همه جا و به خصوص در اجلاس شورا مي درخشد، به خصوص كه 17تن از آنها اعضاي شوراي ملي مقاومت بودند. جانفشاني آنها يك بار ديگر ثابت كرد كه اين شورا، جايگزيني است كه براي تحقق برنامه ها و طرحها و براي رسيدن به اهدافش در مسير آزادي، سنگين ترين بها را مي پردازد، جايگزيني است كه اصالت و مبناي مشروعيت آن، مقاومت در برابر فاشيسم ديني به هر قيمت است.

خانم رجوي دربارة شقه مرگبار دشمن پس از شكست مهندسي خامنه اي در نمايش انتخابات و بحران حاد دروني و مانورهاي ديپلوماتيك رژيم، خاطرنشان كرد كه آخوندهاي حاكم، هراسان از فوران خيزشها در جامعة به ستوه آمده و نگران از فروپاشي جبهة منطقه يي و عمق استراتريك ولايت فقيه در عراق و سوريه، به هر جنايت و نيرنگي دست مي زنند تا مفري بجويند، اما از تهديد اصلي و از صورتمسألة واقعي ايران كه نبرد و پيكارِ ملتي است مصمم به سرنگوني استبداد مذهبي وكسب آزادي، كه اين جايگزين هم براي آن به وجود آمده و براي آن مبارزه مي كند، گريزي ندارند.
اجلاس شورا در بحثهاي دو روزة خود، جنايت عليه بشريت در روز 10شهريور در اشرف، تحولات دروني رژيم پس از نمايش انتخابات و مذاكرات اتمي باكشورهاي 5+1 و تحولات منطقه و تأثيرات آن در رويارويي مقاومت با دشمن را مورد بحث قرار داد.
شورا اعدامهاي جمعي در اشرف توسط حكومت مالكي را كه به دستور خامنه اي صورت گرفت، يك جنايت بيسابقه عليه بشريت در منتهاي شقاوت و دنائت ارزيابي كرد كه درعين حال ترس و وحشت شديد دشمن را از جنبش مقاومت بارز مي كند. به خصوص در شرايطي كه خطر حملات نظامي به ديكتاتور خون آشام سوريه بعد از كشتار شيميايي در دمشق و درهم شكستن عمق استراتژيكي رژيم درمنطقه به شدت بالا گرفته بود و عراق نيز شاهد گسترش شعله هاي قيام و خيزش به استانهاي شيعه نشين جنوبي علاوه بر استانهاي سني نشين و به پاخاسته غرب و شمال اين كشور بود.
از همين رو، خامنه اي در وادار كردن مالكي به لگدمال كردن كنوانسيونها و قوانين بين المللي و قراردادها و توافقات مشخص خود با ملل متحد و آمريكا و حمله وحشيانه به اشرف درنگ نكرد. هم چنان كه در 25خرداد، همزمان با اعلام نتايج انتخاباتي كه با شكست مهندسي خامنه اي خاتمه يافت، ليبرتي را هدف حمله موشكي قرار داد.

اجلاس شورا هم چنين تأكيد كرد كه سازمان ملل و ايالات متحده آمريكا هرگز نمي توانند از قبول مسئوليتهاي اخص خود در رابطه با چنين جنايتي عليه افراد حفاظت شده كه طبق معيارهاي حقوقي جنايت جنگي و جنايت عليه جامعه بين المللي است، شانه خالي كنند. در اين خصوص، بي عملي آنها در قبال جنايتها وحملات وحشيانه پيشين و حتي پيگيري نكردن يك تحقيق مستقل بين المللي، به رغم فراخوانهاي متعدد خودشان، قابل چشم پوشي نيست.
اجلاس شورا با تأكيد بر تعهدات غير قابل انكار آمريكا و ملل متحد طبق قرار دادها و قوانين و اسناد مسلم حقوقي، خاطرنشان كرد كه درحال حاضر نيز رئيس جمهور آمريكا و دبيركل ملل متحد و ديگر مقامهاي ذيربط تمام مسئوليت آزاد سازي گروگانها، تحقيق مستقل بين المللي در خصوص جنايات صورت گرفته، تضمين جلوگيري از تكرار جنايت و تأمين حفاظت ليبرتي با استقرار تيم مانيتورنگ و كلاه آبيهاي ملل متحد را برعهده دارند. شوراي ملي مقاومت آنها را به اجراي بلادرنگ تعهدات و وظايفشان دراين زمينه هاي مشخص فرا مي خواند. هم چنانكه مسئوليت سلامت و حفظ جان اشرفيهاي درحال اعتصاب غذا در ليبرتي و هموطنان اعتصابي در نقاط مختلف جهان را برعهده آنها مي داند. درچنين شرايطي سكوت و بي عملي، طبق رويه ها و اسناد معتبر حقوقي، مي تواند همدستي در جنايت محسوب شود.
در بررسي پيامدهاي نمايش انتخابات رژيم، شورا ارزيابيهاي بيانيه سالانه – منتشرشده در 14مرداد امسال- را مورد تأكيد قرار داد. درحقيقت روند تحولات نشان داد كه بعد از شكست مهندسي خامنه اي در نمايش انتخابات،«عمود خيمه نظام» شكننده تر و بحران و شقه حاكميت تشديد شده است.
در وراي بالا گرفتن نمايشها و دود و دم ميانهروي و اعتدال و به جوش آمدن ديگ طمع اصحاب مماشات، پيامدهاي فضاحت بار مكالمه آخوند روحاني با اوباما -كه اعتراض علني شخص خامنه اي و رگباري از حملات سياسي و حتي فيزيكي مانند كفش پراني را به دنبال داشت- و هم چنين، جنگ وجدال حادي كه بعد از مذاكرات ژنو سراپاي رژيم را فرا گرفته، نشان دهندة شدت يابي بحران مرگبار در درون رژيم است.
درحاليكه خامنه اي و باند غالب نظام در مانورهاي ديپلوتيك «تحميلي»، در صدد وقت كشي هستند و براي رقباي حكومتي خط سرخهاي مختلف ترسيم مي كنند، رفسنجاني و باند مغلوب، كه به بخشي از قوه مجريه نيز دست يافته اند، چاره حفظ نظام را با تشبيه صريح آن به مقطع پاياني جنگ هشت ساله، در خوراندن جام زهر اتمي به ولي فقيه درمانده جستجو مي كنند.

در اين ميان تا آنجا كه به مردم و مقاومت ايران مربوط مي شود، نرمش قهرمانانه ولي فقيه و اعتدال رئيس جمهور جديد ارتجاع،چيزي جز 250 اعدام در سراسر ايران -كه بسياري از آنها در وحشيانه ترين اشكال در ملأ عام صورت گرفته - و چيزي جز احكام مجازاتهاي وحشيانه و ضد انساني مثل بريدن گوش و درآوردن چشم و البته قتل عام و اعدامهاي جمعي قربانيان با دستهاي بسته در اشرف و موشك زدن به ليبرتي براي كشتار جمعي، به همراه نداشته است.
در بحثهاي اجلاس دو روزه پيرامون جنايت عليه بشريت دراشرف، شورا بسيج تبليغاتي ديكتاتوري آخوندي عليه مقاومت در ماههاي اخير را كه به صورت چنگ انداختن بر روي مسئول شورا و رزمندگان اشرف و ليبرتي متمركز شده بود، به طور مشخص توطئه هاي برنامه ريزي شده رژيم كه از اين پيشتر شورا بر آن انگشت گذاشته بود، ارزيابي كرد. اين حمله به وضوح نشان داد كه دشمن چه نيات شومي را براي از ميان برداشتن مقاومت سازمانيافته و يگانه جايگزين دموكراتيك درسرداشته است.
اجلاس شورا با درود به شهيدان پرافتخاري كه روز 10شهريور در اشرف به خاك افتادند، بر آن بود كه به رغم تمام شقاوت و نيرنگ دشمن، نشانه هاي شكست توطئه بزرگ، در عرصه هاي مختلف سياسي و اجتماعي و بين المللي، از هم اكنون بارز شده است. برخلاف محاسبه ديكتاتوري درحال سقوط، جنايت پرشقاوت در اشرف، از قضا تكانها و خيزشهاي جديدي را در عرصه هاي مخلتف پيكار آزادي بر مي انگيزد و شعله هاي رزم و مقاومت براي سرنگوني استبداد خون آشام ديني را فروزانتر مي كند. درخشش فدا كاري و پايداري رزمندگان اشرفي بستر اجتماعي و سياسي مساعدي را براي گسترش فعاليتهاي مقاومت در ميان هموطنان و تقويت همبستگي ملي ايجاد كرده است.

خروش هموطنانمان كه در اين روزها در كارزار جهاني برپاشده پس از 10شهريور طنين دارد و بازتابهاي سياسي و اجتماعي پايداري حماسي اشرف در داخل ميهن اسير، از اعماق زندانها تا كوچه و خيابان و تا محافل سياسي و مبارزاتي، نشان مي دهد كه در رويش «يك، دو ، سه ، صد و هزار اشرف» براي پيشبرد آرمان سرنگوني جاي ترديد نيست.

جنبش مقاومت اكنون پيكار آزادي را مستحكمتر و قدرتمندتر به پيش مي برد.


دبيرخانة شوراي ملي مقاومت ايران

30مهر