۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

هفت گروگان اشرفي به يك زندان ويژه مالكي در منطقه سبز بغداد منتقل شدند

قتل عام و اعدام جمعي در اشرف- شماره 62
 
·       فراخوان به مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان براي اقدام براي آزادي گروگانها
به قرار اطلاع، هفت گروگان اشرفي كه در روز 10شهريور توسط نيروهاي عراقي از اشرف ربوده شدند، هم اكنون در يك زندان ويژه مالكي در منطقه سبز بغداد نگهداري مي‌شوند.
گروگانها تا روز يكشنبه 31شهريور در زندان لشگر كثيف مالكي (لشكر طلايي) در فرودگاه بغداد نگهداري مي‌شدند. به دنبال بالا گرفتن فراخوانهاي بين المللي براي آزادي گروگانها، مالكي دستور داد آنها را به يك زندان ويژه در منطقه سبز كه تحت كنترل كامل خود اوست منتقل كنند، تا رد آنها پاك شود و اثري از آنها نباشد.
اين همان كاري است كه مالكي در سال 2009 در مورد 36گروگان اشرفي انجام داد. طاهر بومدرا مسئول پرونده اشرف در آن زمان، در روز 28شهريور(19سپتامبر2013) در مقر ملل متحد در ژنو شهادت داد: «در سال 2009، وقتي 36نفر از خالص برده شدند، آنها به نوعي ناپديد شدند. من دنبال كردم، در منطقه سبز بغداد بودند، 50متري مقر يونامي. 50متري رياست جمهوري عراق. آنها در ساختماني بودند كه بر تابلوي ورودي آن نوشته شده بود: «شوراي عالي آموزش ملي». آنها از آموزش ملي به عنوان زندان مخفي استفاده ميكردند. من در حضور افسران امنيتي عراقي به آنها گفتم شما همسايگان من هستيد و هر روز از شما بازديد ميكنم. روز بعد آنها را جابه جا كردند».
فالح فياض، مشاور امنيتي مالكي، دستور داده است گروگانها در محل جديد بار ديگر مورد شكنجه قرار گرفته و پس از تخليه كامل طلاعاتي به فاشيسم ديني حاكم بر ايران تحويل داده شوند.
مقاومت ايران مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان را به اقدام فوري براي آزادي اين گروگانها و نجات آنها از شكنجه‌هاي وحشيانه دژخيمان مالكي و ممانعت از استرداد به فاشيسم ديني حاكم بر ايران فرامي‌خواند.
 
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
2 مهر 1392 (24 سپتامبر2013)