۱۳۹۲ شهریور ۳۱, یکشنبه

نامه كميته سپيد به فابيوس ، رئيس دفتر هولاند، رئيس دفتر نخست وزير و اليزابت گيگو، رئيس كميسيون خارجه مجلس

 
 
 
 
آقاي لوران فابيوس، وزير خارجه
14سپتامبر2013
آقاي وزير،
بنام كميته پارلماني براي يك ايران دموكراتيك  ما ميخواهيم نگراني خاطر شديدمان را در مورد وضعيت پناهندگان ايراني كه هم اكنون در عراق در كمپ ليبرتي هستند و بويژه هفت نفري كه در جريان حمله به كمپ اشرف كه روز اول سپتامبر ربوده شدند، ابراز كنيم.
ما با درنظر گرفتن واكنش قاطع شما پس از اين جنايت ميخواهيم در نزد شما اصرار كنيم كه فرانسه به تلاشهاي ايالات متحده بپيوندد براي اينكه در مورد اين حمله روشنگري صورت بگيرد و عاملان آن شناسايي و تحت پيگرد قرار بگيرند. متاسفانه اين حمله اولين بار نيست و ما ملاحظه ميكنيم كه واكنش بين المللي متعاقب حملات گذشته به كمپ اشرف و ليبرتي  كه تحت يك معاهده چهار جانبه امضا شده بين مقامات آمريكايي، سازمان ملل و عراق از يك طرف و ساكنان اشرف از سوي ديگر ، تحت حفاظت نيروهاي امنيتي عراقي هيچ اثري نداشته است. 
در شق خوبش، نيروهاي امنيتي عراقي  قادر به تضمين حتي حفاظت از صد مخالف ايراني كه اجازه داشتند كه در اداره كمپ اشرف بمانند تا پروسدور نهايي اموال خودشان را حل و فصل كنند، نبودند و بدتر از آن، آنها شريك جرم اين كشتار شدند و در هرحالتي كه باشد، اين مسئوليت به پاي دولت عراق است.معرفي نماينده جديد ويژه دبير كل سازمان ملل در امور پناهندگان ايراني در عراق و حضور كميسيارياي پناهندگي هيچ امتيازي براي احترام گذاشتن به توافقنامه هاي بين المللي در امر حفاظت از پناهندگان نداده است.
بدون وارد شدن به جزئيات شيوه هاي عملي آن، اين يك جنايت عليه بشريت است كه گروهي تصميم ميگيرد بصورت فجيعي 52 قرباني بگيرد. شما ميتوانيد از طريق عكس و ويدئو آنرا مشاهده كنيد. ما خواهان اين هستيم كه شما همچون ما نگران امنيت پناهندگان ايراني حاضر در عراق در كمپ ليبرتي كه تضميني ندارند، باشيد و از اين پس بصورت زور اين اپوزيسيون مخالف رژيم ايران درخاك عراق نگه داشته شده اند.
بدليل ارزشهاي مشترك و وابستگي هاي خستگي ناپذيرمان به حقوق بشر، شما همچون ما نميتوانيد اين نقض حقوق بين المللي را بپذيرييد واز شما خواستار اين هستيم كه با تمامي اهرمها ازطريق مراجع بين المللي كما از طريق دولت عراق كه نه ميتواند و نه بايد سكوت و پاسيو در مقابل اينهمه زورگويي باشد ، خواسته شود كه به توافقنامه هاي بين المللي درر ابطه با حفاظت پناهندگان در خاك عراق پايبند باشد.
از نظر اقداماتيكه مستقيما توسط تيمهاي يونامي در عراق انجام شده ، ارزيابي ما اين است كه تنها حضور نيروهاي امنيت سازمان ملل و افراد كميسيارياي عالي پناهندگان است كه ميتوانند در كوتاه مدت تضمين امنيت اپوزيسيون ايراني حاضر در كمپ ليبرتي را برعهده داشته باشند.
ما همچنين از شما خواستار اين هستيم كه براي سرعت بخشيدن به خارج كردن اين پناهندگان سياسي ايراني در كمپ ليبرتي و پذيرش آن به كشورهاي ثالث اقدامات مقتضي را انجام بدهيد،  البته فرانسه به نوبه خود حق پناهندگي را بايد تضمين بدهد.
به شيوه اي بسيار سريع و اضطراري، ما از شما خواستار مداخله براي احترام گذاشتن به 7 ساكن اشرفي ازجمله 6 زن هستيم، طوريكه آنها به ايران منتقل نشوند كه يك مرگ حتمي را براي آنها در بر خواهد داشت . اين آدم ربايي توسط اطلاعيه كميسياري عالي پناهندگان كه نگراني شديد خود را اعلام كرده است، تائيد شده است و بدين ترتيب بصورت اضطراري دولت عراق كه از نظر ما مسئول اين گروگانگيري است، بايد مسئوليت تام و تمام آن را بپذيرد.
ميانجيگري امروز ما، خارج از موضعگيري ديپلماتيك فرانسه در برابر حاكمين در قدرت در تهران و موضوع سرنوشت ساز برنامه اتمي ايران و نيز به رسميت شناختن اپوزيسيون ايران در خارج و شوراي ملي مقاومت ايران است. البته ما خواستار آن هستيم بتوانيم با شما در اسرع وقت در آن باره نيز صحبت كنيم. عزم ما براي احترام گذاشتن به حقوق بين المللي است كه فرانسه هر روز سخنگوي آن در سازمان ملل و ساير مراجع بين المللي است.
با تشكر از شما، آقاي وزير براي تمامي ملاحظات و توجهاتي كه به اين نامه و اطلاعاتي كه شما ما را در جريان ابتكارات فرانسه قرار خواهيد داد، احترامات فائقه ما را پذيرا باشيد.
ژرارد شاراس نماينده آليه ، پرزيدنت
دومينيك لوفور نماينده والدواز ، نائب رئيس
ميشل ترو نماينده قون ،نائب رئيس
آندره شاسين، نماينده پوي دوم، نائب رئيس