۱۳۹۲ شهریور ۳۱, یکشنبه

نامه فوري 34نماينده از نمايندگان كنگره از هر دو حزب دمكرات و جمهوريخواه به وزير خارجه جان كري


نامه فوري 34نماينده از نمايندگان كنگره از هر دو حزب دمكرات و جمهوريخواه به وزير خارجه جان كري به تاريخ 20سپتامبر 2013
 
مجلس نمايندگان آمريكا
واشنگتن دي سي
20 سپتامبر- 2013
وزير خارجه آمريكا
 
وزير عزيز:
ما بدينوسيله نگراني عميق خود را در مورد كشته شدن دهها عضو و گروگانگيري 7 تن از اعضاء بي سلاح گروه مخالف ايراني در كمپ اشرف در عراق را اعلام ميكنيم.
 
طبق گزارشات رسيده، در روز اول سپتامبر دريك حمله بيرحمانه به ساكنان كمپ اشرف  52 تن كشته شده و 7 تن به گروگان گرفته شده اند. اين برداشت ما است كه هيئت يونامي ،   UNAMI،  به سرپرستي معاون نماينده مخصوص دبير كل سازمان ملل در عراق، DSRSG ،  آقاي” جرجي باستين“ در تاريخ دوم سپتامبر از كمپ بازديد كرده و تعداد52 كشته شده را تأييد و تصريح نموده است كه آنها ”جراحاتي بر اثر اثابت گلوله دربدن و اكثراً در سر و در نيمه بالائي بدن و چند تن از آنها نيز دستشان بسته بوده است.”.
 
ما همچنين در مورد تعداد حملات مكرر انجام شده به اين گروه نگران هستيم، دولت ما در موقعيتهاي مختلف از دولت عراق خواسته است تا امنيت ساكنان هر دو كمپ اشرف، و اعضاي مخالف ايراني در كمپ حريه را فراهم كند. بنظر ميرسد آنها اين پيام را نميگيرند. ما بايد براي حسابرسي از دولت عراق كار بهتري انجام دهيم.
 
ما از شما ميخواهيم كه كمك به دولت عراق را كاهش دهيد تا زمانيكه آنها تلاش قابل تأئيدي براي حفاظت اين گروه از مردم بيگناه كه چندين بار بيرحمانه مورد حمله قرار گرفته و كشته شده اند انجام دهند.
 
اولين اقدام (عملي-م) بايد آزادي فوري 7 گروگاني كه طبق گزارشات توسط نيروهاي مرتبط با دفتر نخست وزيري مي باشند باشد. اين اقدامات همچنين بايد باعث ارتقاء وضعيت امنيتي در داخل كمپ حريه (ليبرتي-م) باشد.
با تشكر از توجه شما به اين موضوع خطير.
خدا و تگزاس
تد پو
نماينده كنگره آمريكا تگزاس  (اصل نامه با امضاها ضميمه است)