۱۳۹۴ اسفند ۲۴, دوشنبه

سيماي آزادي22/12/94:

Javdanehha  جاودانه ها   14.03.2016


 درگذشت مادر شهيدان، مادر مجاهد عفت شاه‌آبادي (احمدي)
 مريم رجوي: درود به روح پرفتوح بزرگ‌زن آزاده و مجاهد، خانم عفت‌الشريعه شاه‌آبادي 

با کمال تأسف مطلع شديم که مادر شهيدان، مادرمجاهد عفت شاه آبادي (احمدي) در۹۳سالگي پس از عمري مقاومت و صبر و استقامت در برابر دو ديکتاتوري شاه و شيخ، روز جمعه۲۱ اسفند ماه در تهران دارفاني را وداع گفت و به رحمت حق پيوست. فرزندان شهيد اين مادر بزرگوار عبارتند از: مجاهد شهيد احمد احمدي که در سال ۱۳۵۴در زير شکنجه‌هاي ساواک شاه به‌شهادت رسيد. مجاهد شهيد اشرف احمدي، از زندانيان سياسي دوران شاه که به دست دژخيمان خميني در سال ۶۷ در قتل‌عام زندانيان سياسي به‌شهادت رسيد. مجاهد شهيد علي احمدي که در حمله موشکي عوامل تروريست خامنه‌اي به زندان ليبرتي در بهمن ۹۱به‌شهادت رسيد.
مادر احمدي از دوران مصدق بزرگ پيشواي فقيد نهضت ملي ايران با مسايل سياسي آشنا بود و به‌خاطر رفت و آمد مصدق به خانه مادر براي ديدار با مرحوم آيت‌الله سيد حسن احمدي، بعد از کودتاي 28مرداد اين خانه و خانواده احمدي در معرض کنترلهاي امنيتي ديکتاتوري شاه قرار داشت. پس از شکل‌گيري مجاهدين و به‌ويژه پس از ضربه شهريور 50 و دستگيري فرزند مجاهدش مهندس محمود احمدي، مادر احمدي در شمار فعال‌ترين مادران مجاهد و همراه با مادر رضاييها و مادر صادق و ديگر مادران و اعضاي خانوادهاي مجاهدين به افشاي جنايات و شکنجه‌هاي ساواک شاه قيام کردند و با سفر به شهرهاي مختلف کشور ضمن افشاگري و دادخواهي به معرفي مجاهدين و ترويج آرمان آزادي و مجاهدت عليه ستم و ديکتاتوري سفر مي‌کردند و در مسير زينب کبري با ايجاد شبکه مادران مجاهد و مبارز با استقبال از همه خطرها و فشارها و شکنجه‌ها و تحمل داغ و فراق فرزندان، نقشي ستايش‌انگيزي در زمينه‌سازي قيام و انقلاب مردم ايران ايفا کردند.
مادر مجاهد عفت شاه آبادي (احمدي) که فرزند آيت‌الله العظمي ميرزا محمدعلي شاه آبادي ومورد احترام بسيار بود، چه در زمان ديکتاتوري سابق و چه در سالهاي خفقان و استبداد آخوندي بارها دستگير و شکنجه شد و پيوسته با رفتار ضدانساني و سرکوبگرانه و آزار مأموران وعوامل دشمن مواجه بود ولي هيچ گاه از ياري و همراهي با فرزندانش دست برنداشت وپيوسته مدافع و مشوق مجاهدين بود. اين مادر بزرگوار در جريان انقلاب ايدئولوژيک دروني مجاهدين با صفاي قلب و ايماني سرشار و ستايش‌انگيز به‌عنوان يک از شيفتگان و عاشقان مريم رهايي، در هر فرصتي به دفاع از او و انقلاب و پيام رهايي بخش او برمي‌خاست.
مادر احمدي با صبر و رشادتي ستايش‌انگيز و طي نيم قرن از عمر پر بارش، صبور و پايدار، از راه مجاهدين و رهبري مسعود و نبرد رهايبخش انقلابي براي سرنگوني ديکتاتوري دفاع کرد و از هيچ تلاش و کوششي دريغ نورزيد و به راستي به الگويي آموزنده براي زنان آزاده و مادران مقاوم و مجاهد ميهن و همه فرزندان مجاهدش تبديل شد».


مريم رجوي: درود به روح پرفتوح بزرگ‌زن آزاده و مجاهد، خانم عفت‌الشريعه شاه‌آبادي

مادر مجاهد خانم عفت‌ الشريعه شاه آبادي، پس از سالها پايداري در برابر دو ديکتاتوري به ديار رفيق اعلا شتافت. او در اين سالها بارها به زندان افتاد و شکنجه شد و تا واپسين دم حيات رزمنده خود بر آرمان و ايمانش استوار بود.صلابت اين بزرگ زن مجاهد و آزاده از ياد نرفتني است؛ در زمان شاه همراه با خانواده‌هاي مجاهدين در دفاع از فرزندان دستگيرشده‌اش توسط ساواک شاه، به‌مبارزه‌ شجاعانه‌يي دست زد و در زمان خميني به‌عنوان عضوي از انجمن مادران مسلمان به مبارزه و افشاگري عليه ارتجاع حاکم روي آورد. سپس در تمام اين سالها با وجود همه داغ و دردها، دادخواه خون و رنج مجاهدين، مبلغ مبارزه براي سرنگوني رژيم و مدافع راه و آرمان مسعود بود. در برابر روح پرفتوحش اداي احترام مي‌کنيم که به‌راستي مظهري از پايداري زنان نستوه ايران در برابر رژيم ولايت فقيه است. به خانواده‌ محترم احمدي به‌ويژه برادران مجاهد محمود احمدي و دکتر جواد احمدي و همچنين خواهر عزيزم فخري احمدي تسليت مي‌گوييم و 

خاطره تابناک فرزندان شهيد او مجاهدان خلق احمد، علي و به‌خصوص اشرف

احمدي را گرامي مي‌داريم. مجاهد قهرمان اشرف احمدي در دوره ديکتاتوري

شاه‌، دفاعيه و نوشته‌ها و پيام‌هاي مسعود را از زندانهاي ساواک به مجاهدين 

منتقل مي‌کرد. بعدها خميني دژخيم او را از روي تخت بيمارستان دستگير و

 زنداني کرد. او کودکش را در شکنجه‌گاهها به‌دنيا آورد وسرانجام پس از هفت 

سال اسارت در زمره قتل‌عام‌شدگان سال۶۷ سربه‌دار و سرفراز شد».