۱۳۹۴ آبان ۱, جمعه

ايران: اعتراض و اعتصاب غذاي زندانيان سياسي و حركتهاي اعتراضي خانواده هاي آنها

Javdanehha  جاودانه ها  23.10.2015

فراخوان مقاومت ايران به مجامع حقوق بشري براي محكوميت نقض حقوق زندانيان توسط ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران29/7/94:« روز يكشنبه 26 مهر، زندانيان سياسي بند 2 زندان گوهردشت در يك اقدام اعتراضي در حضور سردژخيم سهراب سليماني رئيس زندانهاي تهران و سردژخيم مرداني رئيس زندان گوهردشت شعارهاي «مرگ بر استبداد» و «مرگ بر ديكتاتور» سر دادند. بنا بر همين گزارشها طنين شعارهاي زندانيان سياسي به حدي بود كه مزدوران جنايتكار وحشتزده بند را ترك كردند. زندانيان به رعايت نشدن اصل تفكيك جرايم در زندانهاي رژيم معترض بودند. رژيم آخوندي به منظور شكنجه و اعمال فشار بيشتر بر زندانيان سياسي،  آنها را در بين زندانيان جرايم جنايي و يا افرادي كه دچار بيماريهاي خطرناك و واگيردار هستند، زنداني مي‌كند. در همين حال، وخامت حال زنداني سياسي آقاي محمد علي طاهري در زندان اوين، به دنبال  70  روز اعتصاب غذا  شدت يافته است. وي در اعتراض به حكم ضد انساني اعدام خود دست به اعتصاب غذا زده است.
ازسوي ديگر در روز دوشنبه 27مهرماه، صدها تن از مادران شهيدان، خانواده هاي زندانيان سياسي و مدافعان حقوق بشر در اعتراض به وضعيت وخيم فرزندان و بستگان خود در زندانهاي رژيم، در ميدان ونك تهران، دست به تجمع زدند. مأموران اطلاعات آخوندي در پوش كارگران ساختماني يا راننده تاكسي شركت كنندگان را تحت نظر داشتند. نيروهاي سركوبگر براي مقابله با افزايش جمعيت در ساعت1130صبح ابتدا و انتهاي صف تجمع كنندگان را بستند و اجازه نمي دادند كسي به صفوف آنها بپيوندد. در روز شنبه 25مهر نيز يك تجمع اعتراضي در مقابل زندان اوين برگزار شد. عوامل اطلاعاتي رژيم شماري از شركت كنندگان را بازداشت كردند.
مقاومت ايران كميسر عالي حقوق بشر، گزارشگر ويژه ملل متحد درمورد وضعيت حقوق بشر در ايران و گزارشگران ذيربط موضوعي و ديگر مدافعان حقوق بشر را فرامي­خواندكه فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران را به­خاطر رفتار سركوبگرانه وجنايتكارانه اش عليه زندانيان به ويژه زندانيان سياسي محكوم كنند. همچنين از آنان مي­خواهد كه رژيم ايران را وادار نمايندكه حقوق زندانيان را به رسميت بشناسد».