۱۳۹۲ شهریور ۲۹, جمعه

دهن كجي آشكار مالكي به UN , US, EU



قتل عام و اعدام جمعي در اشرف- شماره 55

 

مالكي در يك دهن كجي آشكار به UN و US و EU تكذيب مي كند كه 7 گروگان را در اختيار دارد


خانم اشتون: گروگانها در نزديكي بغداد در اسارت به سر ميبرند و اينكه ريسك قابل توجهي وجود دارد كه به ايران فرستاده بشوند

فراخوان خانم رجوي : ضرورت اقدام بلادرنگ بين المللي براي ممانعت از استرداد گروگانها به رژيم ايران


 ساعتي پيش مالكي در سايت رسمي خود به عنوان نخست وزير عراق در اختيار داشتن 7گروگان و همچنين انجام هرگونه اقدامي در روز اول سپتامبر در اشرف را تكذيب و ابراز بي اطلاعي كرد. در مورد تحقيقات مورد درخواست جامعه بين المللي نيز ادعا كرد «سازمان خلق» از آن ممانعت كرده است!

اين در حالي است كه سفير باستين،  جانشين نماينده ويژه دبيركل در عراق، در روز 11شهريور(2 سپتامبر) در اشرف 52جسد را كه اغلب با دستهاي بسته در يك جنايت بزرگ عليه بشريت به طور جمعي  اعدام شده بودند، شمارش و  ابراز خشم و انزجار كرد.
همه مي دانند كه جنايت بزرگ عليه بشريت در اشرف به دستور مالكي توسط نيروهاي ويژه سوات  و «لشگر كثيف» به درخواست رژيم ايران انجام شده است. تصميم گيري براي انجام اين جنايت بزرگ در روز 5شهريور( 27 اوت) در ملاقات  قاسم سليماني، سركرده نيروي تروريستي قدس، با مالكي صورت گرفته است اما مالكي اكنون مي خواهد همه چيز را از اساس انكار كند.
اين موضعگيري  وقيحانه و مفتضح كه حتي يك خرگوش را هم نمي تواند بفريبد حاكي از نيات شوم ويك معامله كثيف در مورد استرداد گروگانها به رژيم ايران و ممانعت از هرگونه تحقيقات و ادامه كشتار است.
UN و US و EU به دقت در جريان هستند و مي دانند كه 7گروگان در يك زندان در نزديك فرودگاه بغداد در اعتصاب  غذا هستند. آنها به وسيله شهود عيني ديده شده اند .
 در همين رابطه ديروز خانم اشتون به نايب رئيس پار لمان اروپا نوشت : «ما دلايلي داريم كه باور كنيم كه 7تن از ساكنان كمپ در نزديكي بغداد در اسارت به سر ميبرند و اينكه ريسك قابل توجهي وجود دارد كه آنها به ايران فرستاده بشوند.
من به طور كامل در نگرانيهاي شما درباره سرنوشت اين افراد شريك هستم. من با وزير خارجه هوشيار زيباري صحبت كردهام تا از مقامات خواسته شود تا از آزادي گروگانها اطمينان حاصل كنند و به آنها درباره ضرورت خودداري از خشونت بيشتر تا زمانيكه باقيمانده ساكنان، كمپ اشرف را ترك ميكنند، تأكيد بكند.
اين پيام به دنبال بيانيه يي است كه من هفته قبل از آخرين حمله صادر كردم كه در آن كشتار را محكوم كرده  و توجه را به ضرورت داشتن يك تحقيقات شفاف درباره اين وقايع جلب كردم. هيأت ما در بغداد در حال حاضر مشغول مذاكره از نزديك با مقامات درباره پيشرفت اين تحقيقات است. من اين موضوع را از نزديك دنبال خواهم كرد و به دولت عراق درباره اجراي تعهدات خود در قبال مسوليتهايش براي اطمينان از سلامتي ساكنان كمپ اشرف و كمپ حريه تأكيد خواهم كرد» .
ديپلوماتهاي اتحاديه اروپا در عراق نيز در روزهاي گذشته درگير گفتگو با دولت عراق در مورد 7 گروگان بوده‌اند.گروگانها  تحت كنترل  فالح فياض مشاور امنيت ملي مالكي هستند. 
قبل از آن نيز كميسارياي عالي پناهندگان در روز 22شهريور(13سپتامبر) اعلام كرد: «بر طبق گزارشهاي رسيده به كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد هفت تن از افرادي كه سابقاً ساكن كمپ عراق جديد بوده اند، ودر اول سپتامبر از كمپ ناپديد شده اند، در جايي در عراق نگهداري مي‌شوند و درخطر اين هستند كه بر خلاف اراده خودشان به ايران بازگردانده شوند. اين هفت تن همه براي كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد به عنوان پناهجويان شناخته شده اند، و اين ارگان اميدوار است كه فرصت مصاحبه با آنها را داشته باشد. در پرتو گزارشهاي متعدد و مستمر در هفته گذشته كه اين افراد ممكن است در خطر بازگرداندن به ايران باشند، كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد از دولت عراق مي‌خواهد كه جاي آنها را مشخص كند  و امنيت فيزيكي آنها را تضمين نمايد و از آنها در برابر بازگرداندنشان به ايران بر خلاف خواست خودشان حفاظت كند».
در پي تكذيب وقيحانه مالكي، خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، از پرزيدنت اوباما، سكرتري كري ، دبيركل بانكيمون، معاون دبيركل جفري فلتمن ،خانم پيلاي كميسر عالي حقوق بشر،  آنتونيو گوترز كميسر عالي پناهندگان،  خانم بث جونز دستيار وزير خارجه آمريكا در امور خاور نزديك و سفير بيكرافت خواستار اقدام بلادرنگ براي ممانعت از نقض اصل نان رفولمان و استرداد پناهندگان به رژيم ايران شد.
خانم رجوي همچنين جامعه بين المللي، دولتهاي اروپايي، پارلمان اروپا، و سازمانهاي بين المللي حقوق بشر به ويژه عفو بين‌الملل و فدراسيون بين المللي حقوق بشر را به اقدام عاجل فراخواند.
اعتصاب غذاي ساكنان ليبرتي و خانواده ها و جوامع ايرانيان دركشورهاي مختلف در بيستمين روز  براي آزادي گروگانها ادامه دارد.
خانم رجوي به ويژه بر روي مسئوليت دولت آمريكا در رابطه با اصل نان رفولمان و امنيت گروگانها و ساكنان ليبرتي كه همگي اشخاص حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو و پناهندگان و پناهجويان تحت قانون بين الملل هستند و دولت آمريكا با يكايك آنها موافقت نامه حفاظت امضا كرده است، تأكيد كرد.


دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
29شهريور 1392( 20 سپتامبر2013)