۱۳۹۵ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

قهرماني آسيا عليرغم همه مشكلات و محدوديتها و كارشكني هاي آخوندهاي حاكم

Javdanehha    جاودانه ها

 تيم تكواندوي ميهن اسيرمان برای چهارمین بار قهرمان تکواندوی آسیا شد
20 آوریل 2016 - 01 اردیبهشت 1395




تیم ملی مردان تکواندو ایران با کسب سه مدال طلا و دو نقره برای چهارمین بار قهرمان آسیا شد.
ایران در پایان بیست و دومین دوره رقابت‌های قهرمانی تکواندوی آسیا در شهر مانیل فیلیپین با کسب ۶۵ امتیاز قهرمان آسیا شد، پس از ایران تیم کره جنوبی با ۴۵ و ازبکستان با ۲۸ امتیاز در رده‌های دوم و سوم آسیا قرار گرفتند.
سه مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را سعید رجبی، آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی به دست آورند. دو مدال نقره تیم مردان ایران را هم ابوالفضل یعقوبی، علیرضا علیاری کسب کردند.
سعید رجبی در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریفانی از قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان به مسابقه پایانی راه پیدا کرد و در مبارزه فینال با نتیجه ۴ بر ۳ لویی وی تینگ از چین را برد و مدال طلا را به دست آورد.
دیگر مدال طلای ایران را آرمین هادی‌پور در وزن منهای ۵۴ کیلوگرم کسب کرد. این تکواندوکار با ۳ برد متوالی به فینال این وزن راه یافت و در مسابقه پایانی با نتیجه ۸ بر ۷ رامنارونگ از تایلند را شکست داد و دومین مدال طلا ایران را به گردن آویخت.
میرهاشم حسینی در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم سومین مدال طلای ایران در این رقابت را به دست آورد، او در دور اول تکواندوکاری از کره‌جنوبی را برد و در دور بعدی پس از آنکه حریف تایلندی او در مسابقه حاضر نشد، برنده اعلام شد و به مرحله بعدی راه پیدا کرد.
نماینده ایران در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم با شکست تکواندوکاری از چین‌تایپه و حریفی از اندونزی به فینال راه پیدا کرد، او در مسابقه پایانی با شکست حریفی از مغلوستان قهرمان آسیا شد.
تیم تکواندوی زنان ایران هم در این رقابت‌ها با شش تکواندوکار در این مسابقات شرکت کرده بود که در پایان ناهید کیانی، مهسا جدی و ملیکا میرحسینی توانستند سه مدال برنز کسب کنند.
در پایان این مسابقات، بر اساس اعلام کمیته فنی این مسابقات، نعمت خلیفه بعنوان بهترین مربی آسیا و همچین آرمین هادی‌پور بعنوان فنی‌ترین تکواندوکار آسیا شناخته شدند.